کاهش 50 درصدی برداشت سیب هشترود/ سرمازدگی و باران در فصل گل دهی به باغات خسارت زد

به گزارش رکنا از هشترود؛ مجید احمدی که در جشن برداشت سیب دهستان آتش بیگ صحبت می کرد، با اعلام این مطلب گفت: سیب هشترود ، بعد از گندم دومین محصولی است که باغداران با فروش این محصول در آمد زایی می کنند.

وی اضافه کرد: تولید سیب در منطقه هشترود وسهند آباد هر سال نزدیک به ۶۰ هزار تن بوده ولی امسال با توجه به سرمازدگی باغات و بارانی که در فصل گل دهی در این مناطق بارید، متاسفانه باعث شد محصول سیب امسال نسبت به سال گذشته با کاهش چشمگیری روبرو شود.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود پیش بینی کرد که امسال از کل باغات سیب شهرستان هشترود ۳۵ هزارتن محصول برداشت شود.

احمدی در پایان با اشاره به کیفیت سیب منطقه سهند آباد گفت: با توجه به آب و هوای سردسیری این منطقه و استعداد فوق العاده خاک ، محصول سیب این ناحیه با انواع متفاوت محصول سیب در  کشور و حتی جهان قابل رقابت و بعضا دارای برتری است.

باغداران هشترودی  مورد حمایت دولت قرار می گیرند

علی رضا توری نیز در این مراسم اظهار کرد: پرداخت تسهیلات با درصد کم جهت خرید سموم و دیگر ملزومات مورد نیاز باغداران در دستور کار اداره  جهاد کشاورزی است.

وی افزود: تاسیس سردخانه های مکانیزه، واحدهای سورتینگ سیب و برند سازی این محصول از برنامه های اولویت دار مسئولین است.

فرماندار هشترود متذکر شد: شهرستان هشترود آماده جذب سرمایه گذار جهت راه اندازی صنایع تبدیلی سیب ودیگر محصولات باغی است و سرمایه گذاران از حمایت همه ادارات مرتبط برخوردار می شوند .

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود آب در منطقه ، مسئولین ومجریان امر جهت برخورداری همه باغداران از آب چه در بالادست وچه در پایین دست در این باره اقدامات لازم را انجام دهند.

اسماعیل رحیمی/ هشترود

کدخبر: 832699 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟