اهمیت شورای فرهنگ عمومی نباید مورد غفلت قرار گیرد

به گزارش رکنا از هشترود؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن جعفریان ادامه داد: برنامه ریزی برای قشر کودک ونوجوان باید یکی از دغدغه های اعضای شورای فرهنگ عمومی باشد.

وی تصریح نمود: باید تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی در این زمینه با تمام امکانات خود به میدان بیایند و با برنامه ریزی های دقیق و حساب شده برای آینده سازان این کشور عزیز گامهای خوبی بردارند.

جعفریان در این باره از اعضای حاضر در جلسه خواست که نظرات و ایده های خود را تا جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی در اختیار دبیر جلسه قرار بدهند.

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین هدف تشکیل شورای فرهنگ عمومی، نظارت بر فضای فرهنگی کشور، هدایت فضای فرهنگ عمومی کشور و انجام اقدامات به‌موقع برای ارتقا و تقویت فضا و بهبود فضای فرهنگ عمومی در کشور است.

جعفریان   تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی ازجمله نهادهای مهم و موثری است که وظیفه سیاستگذاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه را بر عهده دارد و مانند اتاق فکر همگانی است که با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و مسئولین فرهنگی در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه تبادل نظر می نمایند.

وی اظهارداشت: در واقع این شورا مکانی است که با ایجاد وحدت رویه و هماهنگی فرهنگی فی مابین دستگاه های مختلف و با تکیه بر آرمان ها و ارزش های معنوی و فرهنگی اسلامی نظرات افراد عضو؛ که به عنوان کارشناسان ارشد حضور دارند، باعث همسویی و عدم مغایرت طر ح ها و برنامه های مرتبط با فرهنگ عمومی در سطح جامعه می شود.

اسماعیل رحیمی / هشترود

کدخبر: 832340 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟