جلسه زکات شهرستان هشترود به ریاست امام جمعه هشترود برگزار شد

به گزارش رکنا، حجت لاسلام و المسلمین حسن جعفریان در ادامه  به  اهمیت پرداخت زکات پرداخت  وگفت: زکات از منظر دین، در قرآن و روایات متعددی آمده است. و یک عمل عبادی اقتصادی به شمار می رود.

وی ادامه داد:پرداخت زکات علاوه بر رونق بخشی به زندگی فقرا، تاثیرات معنوی فراوانی در زندگی فردی افراد دارد و اموال و جان افراد با پرداخت زکات پاک می شود.

وی تاکید کرد: همانطور که در قرآن نیز آمده است، اولویت مصرف زکات با فقیران و مسکینان است و همواره باید سعی شود تا اولویت مصرف زکات برای رونق بخشی و بهبود زندگی این افراد باشد.

وی با بیان این که پرداخت زکات مانند نماز خواندن یک واجب الهی است، افزود: باید برای افزایش فرهنگسازی پرداخت زکات تلاش های فراوانی شود.

حجت الاسلام جعفریان  با تاکید براینکه باید با  دیگر ارگانها وادارات در مورد دریافت زکات جلسه گذاشت ودر مورد جمع آوری زکات صحبت کردنیز گفت: به عنوان مثال با رایزنی هایی که با ادارات دیگر ومتولیان امر جمع آوری زکات در استانهای  دیگر  که‌در امر  جمع آوری زکات موفق عمل کرده اند با مسئولین آن شهرستان یا شهر صحبت کرد وبا هم اندیشی با یکدیگر در مورد جمع آوری زکات به جاهای خوبی رسید.واز تجربیات آنها استفاده نمود.که چه طرز فکری آنها بکار برده اند که موفق شدند در امر جمع آوری زکات موفق باشند.

امام‌جمعه هشترود به  نبود آب آشامیدنی مطلوب  در روستاها نیز اشاره کرد وگفت:در بعضی از روستاها متاسفانه آب آشامیدنی خوب ومطلوب وجود ندارد ومردم از این بابت در مشکل هستند وقتی برای کاری به روستایی مراجعه می کنیم به عنوان مثال برای جمع آوری زکات اکثر روستاییان اظهار می دارند این آب آشامیدنی که ما می خوریم وضعیت خوبی ندارد.مسئولین فکری به حال مشکل آب اشامیدنی این روستاها بکنند.چون آب آشامیدنی از ضروریات یک منطقه است اگر سالم نباشد مشکلات عدیده ای به همراه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفریان ادامه داد:صدا و سیما و مراکز فرهنگی و رسانه ای در خصوص تبلیغ پرداخت زکات اقدام جدی و جهادی داشته باشند و در خصوص زکات و ترویج آن در مناطق روستایی اقدامات صدا و سیماورسانه ها  بسیار مهم بوده و باید تقویت شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟