احداث کشتارگاه دام و طیور در هشترود ضروری است

به گزارش رکنا از هشترود؛ علی رضا توری در جلسه مشترک با اداره دامپزشکی و شهرداری به مناسبت گرامیداشت هفته دامپزشکی با اعلام این مطلب، ادامه داد: نبود کشتارگاه دام وطیور در شهرستان باعث شده است که صنف قصابان و مرغ فروشان از این بابت با مشکل مواجه شوند.

وی تصریح کرد: چون این اصناف هر روز برای تهیه گوشت و مرغ مورد نیاز اهالی مجبورند دام را به کشتارگاه های شهرهای همجوار ببرند که این کار در وقت هزینه این عزیزان تاثیر می گذارد و علاوه بر آن، حوادث ترافیکی و جاده ای نیز در این رفت وآمدها دور از انتظار نیست.

توری ایجاد کشتارگاه دام وطیور را از ملزومات ادارات متولی دانست و افزود: شهرداری هشترود نیز در ایجاد کشتارگاه همکاری های لازم را با اداره دامپزشکی انجام دهد تا انشالله به زودی شاهد کلنگ زنی این دو پروژه در منطقه باشیم.

فرماندار هشترود در پایان خواستار توجه ویژه اداره دامپزشکی با همکاری شبکه بهداشت و درمان در مورد بیماری های مشترک بین انسان و دام شد و در این زمینه آموزش مردم را بهترین کار دربرابر بیماری ها دانست. 

۲۰۲۲۱۰۰۹_۰۸۳۷۵۹۲۱۹

رئیس اداره دامپزشکی هشترود: در مورد بیماری هاری، گزارش انسانی نداشته ایم

فرشاد نوشهری در این جلسه گفت: در سال جاری درمورد تلفات هاری حیوانی ۲ موردگزارش شده بود که در روستای خلیفه کندی حمیدیه یک قلاده سگ و یک راس گوساله که توسط این سگ گاز گرفته شده بود و جواب هر دو مورد مثبت اعلام شده بود. این آمار  نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.

وی در ادامه به برگزاری ۲۲ دوره آموزش توسط کارشناسان اداره دامپزشکی اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری در بخش بیماری هاری ۱۰ دوره برگزار کرده ایم که ۵۱ نفر در این زمینه آموزش های لازم را سپری کرده اند. در زمینه بیماری سل ۲ دوره که با شرکت ۵ نفر برگزار شد. در زمینه بیماری تب کریمه کنگو نیز ۱۴ جلسه توجیهی برای ۲۴۰ نفر برگزار کرده ایم.

وی افزود: انشالله با روند افزایش آموزش ها و اطلاع مردم و دامداران عزیز، به زودی شاهد کاهش آمار بیماری ها درزمینه هاری وتب مالت  در سطح شهرستان خواهیم بود ‌ودر سالهای آینده آمار شهرستان صفر خواهد شد.

گفتنی است، در پایان جلسه از خبرنگار رکنا در هشترود به دلیل پوشش اخبار حوزه دامپزشکی توسط فرماندار و رئیس اداره دامپزشکی هشترود تقدیر به عمل آمد.

اسماعیل رحیمی/ هشترود

کدخبر: 831717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟