طرح پایاب سد سهند تا 2 سال آینده به پایان می رسد

به گزارش رکنا از هشترود؛ علی رضا توری در این جلسه از اداره آب منطقه ای استان خواست در خصوص فازهای دیگر این پایاب تصمیم گیری نمایند و بگویند که فازهای دیگر این طرح چه زمان و به چه شکلی شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: ما از آب منطقه ای می خواهیم تا آخر آبان ماه سال جاری حتما برنامه های خود را  به فرمانداری اعلام نمایند .چون آقای استاندار در مراسم افتتاح ۸۰۰ هکتار از این طرح که به شهرستان آمده بودند در آنجا اعلام کردند که این پایاب باید در عرض دوسال آینده تمام شود و بنده نیز از مسئولان و مجریان این طرح می خواهم که کلیه برنامه های خود را در اسرع وقت به فرمانداری ارسال نمایند تا بتوانیم پیگیری کنیم.

فرماندار هشترود با انتقاد از عدم حضور رئیس امور آب شهرستان در جلسات پایاب و اکثر جلساتی که این مسئول حضورش الزامی است نیز گفت: با توجه به اینکه از اداره مذکور نارضایتی وجود دارد، مسئولین امور آب باید در این باره نیز تصمیم گیری نمایند.

۲۰۲۲۱۰۰۱_۱۳۰۵۳۲۰۰۱

این مقام مسئول در مورد تعاونی آب بران نیز گفت: اداره امور آب باید به نحوه برداشت از آب مخزن و آب بهایی که دریافت می شود نیز  وارد شود و در خصوص تنش آبی بالا دست سد نیز در اسرع وقت جلسه ای با مشارکت ادارات جهاد کشاورزی ، امور آب ، فرمانداری ، وتمام مسئولان ذیربط برگزار و در آن جلسه نسبت به تخصیص آب از مخزن بررسی شود .

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر قبلا در شورای حفاظت از آب مصوب شده است که نقشه برداری در مورد بستر رودخانه های قرانقو چای و آلمالو انجام گرفته است در جلسه بعدی ارائه گرددو در صورت عدم نقشه برداری جهت مشخص شدن بستر رودخانه های مذکور این کار انجام گیرد.

اسماعیل رحیمی/هشترود

کدخبر: 829769 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟