کنگره ملی شهدای اردبیل سال آینده برگزار می‌شود

به گزارش رکنا از اردبیل؛ علیرضا حسن‌زاده در جلسه هماهنگی برنامه های دفاع مقدس اظهار کرد: به صورت مفصل و در آینده نزدیک برنامه‌های کنگره ملی شهدای استان اردبیل تشریح خواهد شد و تلاشمان بر این است تا با بهره‌گیری از تجربیات سایر استان‌ها و همراهی کمیته‌های متعدد تخصصی شایسته‌ترین کنگره را در سطح ملی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در مدت باقیمانده برای برگزاری این کنگره، به تدریج یادواره‌های شهدا را با محوریت محلات و گروه‌های مختلف برگزار کنیم که در همین راستا در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بسیج، دهه فجر و مناسبت‌های سال آینده یادواره‌های شهدا بیشتر با محوریت «آبروی کوچه‌ها، افتخار محله‌ها» برگزار کرده و زمینه آشنایی نسل آینده را با غنای بیشتر دوران ایثار، جهاد و شهادت آشنا کنیم.

دبیر کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل گفت: سعی ما بر این است تا در قالب این کنگره ملی یاد و خاطره شهدای جنگ چالدران را نیز گرامی بداریم که در همین راستا در ماه‌های آینده برنامه ویژه‌ای در این منطقه برگزار خواهد شد.

حسن‌زاده افزود: تلاش ما بر این است تا فضا و بستر را برای برگزاری شایسته کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان مهیا کنیم که قطعاً دستگاه‌های مختلف اجرایی سهم ارزشمند خود را در این راستا انجام خواهند داد.

وی به برگزاری همایش ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت در دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و ادامه داد: امسال تلاش می‌کنیم تا با محوریت کمیته علمی که دانشگاه محقق اردبیلی عهده‌دار مسئولیت آن است، ۱۰۰ عنوان برنامه را در تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار کنیم.

دبیر کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل خاطرنشان کرد: در قالب کنگره ملی شهدای استان، کمیته‌های مختلف سعی می‌کنند برنامه‌ریزی‌های کیفی را انجام دهند تا در تابستان سال آینده شاهد برگزاری این رویداد با حال و هوای معنوی‌تر باشیم.

کدخبر: 827500 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟