رهاسازی و استفاده از فاضلاب‌خام تهدیدی برای سلامت است

به گزارش رکنا از قزوین،  خانم خضیر سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین رهاسازی پساب‌های خانگی توسط برخی از شهروندان در معابر و استفاده برخی کشاورزان از روان آب‌های کانال‌های روباز و رودخانه ملاعلی را بررسی کرد.

خضیر در این بازدید اظهار کرد : رها سازی پساب خانگی برخی از شهروندان در کوچه‌ها، خیابان ها و رودخانه سلامت دیگر شهروندان را به خطر می‌اندازند.

وی در ادامه گفت: رهاسازی پساب‌های خانگی در کوچه‌ها و معابر در سطح شهر قزوین که توسط برخی از شهروندان انجام می‌گیرد باعث ایجاد آلودگی بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد. 

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص استفاده برخی از کشاورزان از روان آب‌های کانال‌های روباز و رودخانه نیز افزود: برخی کشاورزان به طور غیر قانونی از فاضلاب‌های خام منتهی به کانال‌ و جوی های روباز و رودخانه فصلی برای آبیاری مزارع و محصولات خود استفاده می‌کنند که باعث به خطر افتادن سلامت جامعه و از بین بردن کیفیت خاک آن منطقه نیز خواهد شد.

IMG-20220919-WA0018

 

بازدید سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از پروژه های احیاءتالاب اوان

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از از پروژه های احیاء تالاب اوان بازدید کرد.

سعیده خضیر سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین به همراه معاون محیط طبیعی اداره کل و تعدادی از مدیران ستادی به منظور بررسی وضعیت پروژه های اجرایی و در حال اجرای اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در خصوص آخرین پیشرفت پروژه دیواره سازی و ایجاد سازه های مهار سیل و فرسایش در حوزه شرقی تالاب اوان و پروژه های ساماندهی دریاچه از این منطقه بازدید کردند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، تلاش محیط بانان و مسئولین اجرای پروژه را در راستای حفاظت از منابع طبیعی و حیات وحش منطقه ستودنی توصیف کرد و گفت: با شرایط موجود وکمبود امکانات و تجهیزات که ناشی از وضعیت نامطلوب بودجه ای میباشد زحمات شما انکار ناپذیر و قابل تقدیر است .

این مقام مسئول در پایان وضعیت پروژه های اجرا شده را با توجه به شرایط موجود بررسی کرد و ابراز امیدواری کرد با تمهیداتی که اندیشیده خواهد شد وضعیت بهتری در آینده داشته باشیم.

IMG-20220919-WA0022

آشنایی محیط بانان با جدیدترین قوانین و مقررات محیط زیست کشور

دوره آموزشی پودمان بازآموزی آشنایی با قوانین و مقررات محیط زیست مختص محیط بانان در استان قزوین برگزار شد.

سعیده خضیر سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به لزوم ارتقا دانش محیط بانان، عنوان کرد: با تاکیدات مستمر رییس محترم سازمان حفاظت محیط زیست مبتنی بر اینکه سلاح واقعی محیط بانان باید دانش و توانمندی های آنها در مدیریت مناطق خدمتی باشد، این دوره به مدت 8 ساعت توسط مدرسین و با حضور بیش از 50 نفر از محیط بانان، روسای ادارات تابعه و ستادی و کارشناسان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه برگزار شد.

وی در ادامه گفت: مقوله هایی چون  قانون شکار و صید، دستورالعمل خدمتی ضابطین خاص، نحوه باز جویی از متخلفین، قانون بهسازی و قوانین مرتبط با مناطق تحت مدیریت آموزش داده شد که بتوانند به صورت کاربردی در هنگام انجام وظایف از آن بهره بگیرند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: دوره‌های تکمیلی آموزش محیط‌بان به منظور پایش،  مدیریت و حفاظت از عرصه‌ها و حیات وحش طراحی و محیط‌بانان تمامی دوره های لازم در خصوص حفظ محیط زیست و حیات وحش را آموزش می بینند تا با دانش و مهارت بیشتر در مناطق تحت مدیریت فعالیت نموده و انجام وظیفه نمایند

برگزاری دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آبیک در سال 1401IMG-20220919-WA0021

دومین جلسه کارگروه پسماند شهرستان آبیک در شهریور ماه 1401 به ریاست معاون سیاسی فرمانداری شهرستان آبیک و سایر اعضای کارگروه و دبیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد

، امید رحمانی رییس اداره حفاظت محیط زییست شهرستان آبیک گفت: در این جلسه در خصوص لزوم مدیریت پسماندهای پزشکی و جلوگیری از اختلاط هر گونه پسماند عفونی با پسماندهای عادی، لزوم مدیریت پسماندهای دامی، اجرای قانون مدیریت پسماند و دستورالعمل های ابلاغی و لزوم پیگیری دستگاه های متولی بحث تبادل نظر شد.

وی افزود: اعضاء حاضر در جلسه ضمن هم اندیشی در خصوص راه حل های مناسب جهت ساماندهی وضعیت زیست محیطی پسماند شهرستان مقرر شد، وفق قوانین و مقررات معمول و گزارش 6 ماهه از وضعیت نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی تمام مراکز درمانی شهرستان وسط مرکز بهداشت شهرستان به فرمانداری و حفاظت محیط زیست شهرستان ارسال گردد.   

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: همچنین مقرر شد شهرداری ها نسبت به مکاتبه با محیط زیست جهت طرح موضوع در کمیته کارشناسی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اقدام لازم معمول دارند.

 

منبع: روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین،

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 826949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟