ضرورت حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای غنی سازی ورزش کشور

به گزارش رکنا از اردبیل؛ وزیر ورزش و جوانان گفت: یکی از اهداف مهم وزارت ورزش و جوانان هویت‌بخشی به ورزش است که در این زمینه تشکیل باشگاه هواداران در تمامی رشته‌ها از اولویت های وزارت است.

سید حمید سجادی اظهار داشت: استان اردبیل به عنوان خاستگاه قهرمانان در ورزش های قهرمانی و همگانی کشور توانسته موفقیت های چشمگیری در توسعه ورزش داشته باشد که این موضوع باید مورد توجه مسئولان ورزشی استان قرار گیرد.

وی با اشاره به این که پروژه‌های ارزشمندی در استان در حال اجراست گفت: پیست دو و میدانی و مجموعه بزرگ ورزشی علی دایی از اهم پروژه‌هایی است که بازسازی و احیای این مجموعه ها با هماهنگی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه امکان پذیر است.

سجادی تصریح کرد: حمایت از تمام فدراسیون‌ها برای غنی سازی ورزش کشور و حرکت تخصصی‌محور و فرهنگ‌سازی‌های مناسب مسابقات باشگاهی را در سطح کشور توسعه می دهیم.

وی افزود: سیاست‌های وزارت ورزش با حمایت قاطعانه از فدراسیون فوتبال و تیم ملی و کادر فنی قوی می‌تواند حضور موفق تیم ملی فوتبال را در جام جهانی پیش رو رقم بزند و برای استعدادیابی و پرورش نیرو‌های مستعد نیز زمینه را فراهم کند.

8552302_266

سجادی تصریح کرد: دولت نگاه ویژه به حوزه ورزش و جوانان دارد و به همین منظور در بودجه دولتی و مجلس نیز در سال ۱۴۰۱ اعتبارات خوبی را برای ورزش در نظر گرفته و ۰.۲۷ از مالیات بر ارزش افزوده نیز برای توسعه و پیشرفت ورزش در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد سهم جوانان و مابقی در رشته‌های مختلف ورزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: مسابقات لیگ کشوری می‌تواند جایگزینی مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور باشد.

وزیر ورزش و جوانان برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ورزشی شهرستان های نیر و سرعین قول مساعد داد و گفت: استخر ورزشی شهرستان نیر در صورت تجهیز، امکان واگذاری تجاری و استفاده بهینه ورزشکاران را خواهد داشت و ظرفیت آب و هوایی سرعین و امکانات رفاهی این  شهرستان می تواند سرعین را به عنوان یکی از قطب های ورزشی کشور معرفی کند .

سید حمید سجادی در بازید از استادیوم برداران شهید صوابی شهرستان نیر توسعه امکانات ورزشی را برای بالندگی و تعالی ورزش شهرستان لازم  و ضروری دانست.

سجادی با بیان این مطلب که زیر ساخت های ورزشی سرعین در حد اسم و شان این شهرستان نیست آمادگی هرگونه همکاری برای احداث مجموعه و کمپ های ورزشی را در این شهرستان اعلام نمود و خاطر نشان کرد شهرستان های سرعین و نیز ظرفیت حضور تیم های ملی و لیگ های فوتبال کشور را دارد.

 

کدخبر: 826828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟