پیمانکاران بومی مورد حمایت خاص هستند/جذب اعتبارات در فصل کاری

به گزارش رکنا از اردبیل، سید کمال‌الدین میرجعفریان  در جلسه شورای فنی در اردبیل اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه و با رویکرد حمایت از شرکت‌های مشاوره و پیمانکاری بومی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم در این حوزه انجام شده و قطعاً این رویکرد در برنامه هفتم توسعه نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

وی تصریح کرد: پیمانکاران و مشاوران بومی با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های استانی در حقیقت ارزش افزوده بیشتری را نصیب استان کرده و با پرداخت مالیات، خرید و فروش و تجارت در استان و استفاده از مصالح تولید شده در مناطق مختلف استان اردبیل و به کارگیری نیروی فنی بومی می‌توانند توانمندی خود را در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به نمایش بگذارند.

عمرانی استاندار اردبیل گفت: در همه استان‌ها این حمایت‌ها و امتیازدهی به شرکت‌های بومی مورد توجه بوده و قطعاً در استان اردبیل نیز با همراهی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی در انتشار فراخوان و آگهی مناقصه از این ظرفیت عظیم استفاده خواهد شد.

میرجعفریان افزود: استان اردبیل از توانمندی‌های بالای فنی، عمرانی و خدماتی برخوردار است و شایسته است از این ظرفیت در اجرای طرح‌های مختلف در مسیر توسعه استان بیشتر بهره گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی به عنوان ناظر و بهزیستی به عنوان کارفرما باید در تکمیل پروژه احداثی توانبخشی مشگین‌شهر همکاری‌های لازم را داشته باشند تا این پروژه بعد از ۱۵ سال به سرانجام رسیده و با کمک خیرین با رعایت مبانی فنی و اجرایی به سرانجام برسد.

میرجعفریان به مهلت اندک باقیمانده از فصل مالی ۱۴۰۰ اشاره کرد و ادامه داد: ۳۱ شهریور آخرین فرصت جذب اعتبارات است و با توجه به جذب بیش از ۹۰ درصد اعتبارات نقدی و خزانه‌ای، امیدواریم در فرصت باقیمانده به ویژه در جذب اسناد خزانه اقدامات راهگشا در دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در توزیع اعتبارات و مبادله موافقتنامه‌ها اضافه کرد: از فرصت کاری سال‌جاری و سال آینده باید در تخصیص و هزینه‌کرد این منابع اقدامات مؤثری را شاهد باشیم و مدیران دستگاه‌های اجرایی به طرح‌ها و پروژه‌های مصوب در مسیر اجرای اصولی کمک کنند.

میرجعفریان بیان کرد: در کنار مبادله موافقتنامه، شایسته است طرح‌های پیشران اقتصادی با حمایت‌های لازم در اولویت قرار گرفته و از ردیف‌های ملی برای جذب اعتبارات بیشتر با هدف تکمیل این پروژه‌ها بهره‌گیری شود.

عمرانی استاندار اردبیل گفت: از محل سفر رئیس جمهور منابع خوبی به طرح‌های زیربنایی استان اختصاص یافته و امسال نیز قرار است از این محل برای راه آهن، توسعه بزرگراه‌ها، تکمیل طرح‌های حوزه آب شرب و تکمیل سدهای در حال احداث منابع خوبی تأمین و اختصاص یابد.

مهر/

کدخبر: 825959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟