انتقال های آب در فلات مرکزی زیر تیغ مجلس قرار می گیرد/ تونل گلاب برای چهارمحال و بختیاری و اصفهان فاجعه بار خواهد بود

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین امیرقلی جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از  پرچالش‌ترین مشکلات کشور، خصوصاً در استان چهارمحال و بختیاری و فلات مرکزی بحث آب می باشد که در واقع یکی از دلایل محرومیت مردم استان در زمینه آب می باشد و تاکنون اطلاعات غلطی را  به مسئولین کشور می‌رساندند و متاسفانه در مبادی اصلی تصمیم‌گیری در خصوص آب ، فردی از استان چهارمحال و بختیاری نبوده است که بتواند تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: اکنون مسئولین در مورد اطلاعات غلط در خصوص آب استان توجیه شده اند و جلوی تصمیم گیران در این زمینه گرفته شد و تصویر درستی از استان برای مسئولین ارشد نظام ترسیم شد. و پیرو اقدامات فوق هیئت تحقیق و تفحص از پروژه‌های آب بین حوضه‌ای برای اولین بار شکل گرفت که در سه ماه آینده گزارش جامعی از پروژه‌های انتقال آب خصوصاً پروژه‌هایی که موارد زیست محیطی در آنها رعایت نشده  ارائه خواهد شد. قطعاً انتقال‌های آب در فلات مرکزی زیر تیغ مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرند تا بتوان معضلاتی که توسط برخی از پروژه های انتقال آب برای مبدا و مقصد ایجاد شده، کاسته شود.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی آب گفت: معادله در حوزه آب معادله نابرابری است که نیاز به تدبیر و عقلانیت دارد. برخی از اظهارنظرها توسط مسئولین استان همجوار در زمینه آب تبعات حقوقی و امنیتی دارد که باید دقت شود چه گفته می‌شود! 95 درصد منبع تامین آب زاینده رود از استان چهارمحال و بختیاری است چطور مردم این استان اجازه ندارند تنها 3 درصد این آب را به صورت قانونی برای شرب مصرف کنند.

وی بااشاره به تونل گلاب افزود: پدافند قانونی این تونل  8 سال بعد از احداث صورت گرفته و تفاهم نامه زیست محیطی آن 6 سال بعد صادر شده که این‌ها جای تامل دارد. حال سوال این است که مجوزات گلاب کجاست؟ و تمام کسانی که در این خصوص ترک فعل کردند باید مواخذه شوند. تخصیص تونل گلاب کمتر از 9 مترمکعب است ولی این تونل 23 متر مکعب بر ثانیه آب را انتقال می‌دهد و این یعنی فاجعه‌ای در انتظار استان چهارمحال و بختیاری و حتی برای قسمتی از استان اصفهان است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح نمود که  افتتاح اولین طرح انتقال آب شرب  پایدار یعنی پروژه بن- بروجن در استان به زودی به بهره برداری می‌رسد.و طرح جامع آبرسانی استان چهارمحال و بختیاری نیز در سفر کمیسیون کشاورزی به استان مصوب شد و این طرح رو به اتمام می باشد که آب شرب تمام مردم استان را به صورت پایدار تأمین می کند .

وی افزود: انتصاب مدیران در یک استان باید بر اساس شاخص و ملاک باشد، گاها این شاخص تعهد، مدیریت، ایمان و شایستگی‌های فردی است و گاهی شاخص بر اساس ترکیب جمعیتی است که این مورد را قبول ندارم و یا فشار افراد و گروهای سیاسی است.

در حوزه انتصابات مدیران کل دستگاه‌های استان حدود 28 انتصاب بوده و 2 نفر هم ابقاء شدند و تعدادی هم در دست بررسی هستند، در حوزه استانداری چهارمحال و بختیاری حدود 21 انتصاب شکل گرفت که مجموعا می‌توان گفت 49 انتصاب صورت گرفته است، اما تیم انتصابات استاندار چهارمحال و بختیاری باید پاسخ دهد که این 49 انتصاب بر اساس کدام ملاک و معیار بوده است؟

 

مصیبی دهکردی/ چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 824385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟