در خواست امام جمعه ایلام از مردم /  به داد زائران اربعین برسید

به گزارش رکنا از ایلام: نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های پیش از نماز جمعه بیان داست: مردم ایلام نشان بدید مهمان نواز هستید، امکانات محدود است قرار است کمک هایی از سوی دولت ارسال شود ولی هنوز نرسیده، این مردم ایلام هستند که می توانند مشکلات را حل کنند . فلسفه شهادت امام حسین(ع) آگاهی بخشی به انسان هاست، همه انسان ها مدیون سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، انسان ها باید قدردان و سپاسگذار ایثار امام حسین(ع) باشند.

امام جمعه ایلام گفت:همانطور که اجرا و ماندگاری دین با نماز خواندن است، اربعین و حادثه کربلا ستون ولایت است.اگر اربعین، زیارت اربعین و بزرگداشت شهدای کربلا در جامعه تحقق پیدا کند، ولایت حاکمیت به دست می گیرد و اگر مورد غفلت واقع شود، امامت منزوی خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: نقشی که اربعین و زیارت اربعین در معرفت افزایی حادثه کربلا دارند، بی بدیل است، اربعین مصونیت آفرین است و یک سپر قوی و نفوذناپذیر در مقابل هجمه های دشمنان است

کریمی تبار ابراز داشت:اربعین، دمیدن روح عدالت و از بین بردن ظلم در جامعه است، آن کسی که در ایام اربعین برای زیارت قدم برمی دارد، روحیه حماسی را خود تقویت می کند و با امام حسین(ع) سنخیت روحی پیدا می کند. 

امام جمعه ایلام افزود:اربعین حسینی برای مردم استان ایلام نعمت بزرگی است و ولایتمداری مردم استان را نشان می گذارد.فرهنگ مهمان نوازی مردم استان طی ایام به مردم جهان نشان داده می شود.

وی افزود: مردم استان ایلام در طول این سال ها نشان دادند چگونه از اربعین و زائران اربعین پاسداری می کنند و با مهمان نوازی و خدمات رسانی خود، ولایت مداری خودشان را به نمایش می دهند.  

کریمی تبار در پایان گفت: اربعین تمامی معادلات به بهم می ریزد، اینکه انسان هر قدمی برای زیارت با معرفت اربعین بر می دارد، دارای ثواب است،شرایط اربعین یک فرصت استثنایی برای مردم استان ایلام است، با توجه به حضور و استقبال گسترده زائران در مهران باید خدمات رسانی بیشتر شود.

ایلام/کوثر موسوی 

کدخبر: 823896 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟