کلاهبرداری 500 میلیون ریالی سایت جعلی استخدام کار در منزل

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان جویای کار مبنی بر اینکه با ثبت نام در یک سایت اینترنتی با هدف استخدام تایپیست و مترجم جهت کار در منزل و واریز مبالغی از آنها کلاهبرداری شده و هیچ‌گونه خدماتی دریافت نکرده اند، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: در روند رسیدگی به پرونده مشخص شد  متهم با درج آگهی استخدام کار در منزل در سایت های واسطه گر و تبلیغات اغوا کننده با معرفی سایت جعلی، افراد جویای کار را به ثبت نام و واریز وجه ثبت نام ترغیب کرده است.

وی افزود: متهم با استفاده از این ترفند به ازای هر درخواست مبلغ 5 میلیون ریال به عنوان هزینه ارائه خدمات و تشکیل پرونده دریافت که در نهایت مشخص گردید تاکنون مبلغ 500 میلیون ریال از این طریق از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با استفاده از اقدامات علمی و تخصصی پس از مسدودسازی کارت های مقصد و درگاه پرداخت سایت جعلی متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس احضار و پس از اینکه به جرم خود اقرار کرد با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سرهنگ مرتضوی در خاتمه گفت: بسیاری از تبلیغاتی که در سایت های واسطه گر با عناوینی مانند تایپ، ترجمه، بسته بندی محصولات و ... هستند، تقلبی بوده و مجرمان با ارائه شماره حساب یا هدایت متقاضیان به سایت و درگاه های پرداخت اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت:  از شهروندان می خواهیم هیچ‌گونه وجهی به حساب های ارائه شده واریز نکنند و پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت حضوری و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 823660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟