کتابخانه عمومی شهر بیدستان با ۷۰درصدپیشرفت فیزیکی

به گزارش رکنا از قزوین، امامی خضری در گفت وگو با خبرنگار رکنا افزود: کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین عوامل پیشرفت هر جامعه محسوب می شود و ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از اولویت های شهر بیدستان باشد.

وی بیان کرد: امید است با تفاهم خوب فرهنگی در کنار اداره کتابخانه های عمومی استان، بتوانیم در مسیر توسعه و ترویج کتابخوانی قدم موثر برداریم .

شهردار بیدستان تصریح کرد: احداث پروژه کتابخانه عمومی از تیر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و تاکنون ۷۰درصد پیشرفت داشته است.

امامی خضری با اشاره به عملیات اجرایی پروژه عنوان کرد: اسکلت، سقف ، دیوار چینی های پیرامونی وداخل و وال پست ها ، سفت کاری و گچ ،خاک و تاسیسات برقی و مکانیکی پروژه کتابخانه عمومی اجرایی شده است .

وی گفت: زیر بنای پروژه ۱۲۴۳ مترمربع در دو طبقه با سقف وافل و اسکلت بتنی می باشد.

امامی تصریح کرد: ساخت پروژه کتابخانه عمومی در زمینی به مساحت هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان احداث شده ودر دهه مبارک فجر به بهره برداری خواهد رسید.

امامی خضری اضافه کرد: فضاهای پروژه کتابخانه عمومی شامل مرجع ،نشریات ،قرائت خانه برادران و خواهران مجزا، نمازخانه،اتاق رایانه، اتاق ویژه معلولین، کلاس های آموزشی، سالن جلسات می باشد.

شهردار بیدستان با اشاره به صرف هزینه در بخش فرهنگ و کتابخوانی یک سرمایه گذاری ماندگار برای نسل های آینده است گفت: از مسئولین استانی خواست یاری گر کتابخانه که اولویت هرجامعه مباشد در ترویج فرهنگ کتابخوانی و تزریق اعتبار برای اتمام پروژه باشند.

لیلا بیگدلی/قزوین 

 

کدخبر: 823485 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟