دشمنان طبیعت توبه کردند / قاچاقچیان گلستان همیار طبیعت شدند

به گزارش رکنا از گلستان؛ رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان در گفت و گو با خبرنگار رکنا اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان هنگام گشت و کنترل‌های شبانه روزی موفق به شناسایی و دستگیری 5 متخلف قطع درخت جنگلی و تهیه زغال شدند. 

رسول مقسم افزود: این پنج متخلف طی گفتگو متعدد اظهار ندامت و پشیمانی کردند و پس از توبه، جز همیاران طبیعت شدند و 2 نفر از آنها بعلت اعتیاد ، توسط این اداره به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند

رییس اداره منابع طبیعی شهرستان گرگان، تصریح کرد: گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح شهرستان به صورت شبانه روزی فعال بوده و در صورت مشاهده قاچاق چوب، با قاچاقچیان برخورد قاطع خواهند داشت. مردم که همیار منابع طبیعی هستند در صورت مشاهده قاچاق چوب و تخریب منابع طبیعی با سامانه 1504و139 تماس بگیرند.

in99ex

مقسم افزود: شهروندان آگاه باشند که منابع طبیعی مهمترین و اساسی ترین ذخیره موجود در کشور است که تخریب آن، به ویژه در مناطق کویری، منجر به حرکت شن‌های روان به مناطق مسکونی و کشاورزی شده و یا با تولید و طوفان ریزگردها زندگی انسان‌ها را با تهدید روبرو کند.

وی تصریح کرد: برداشت غیر مجاز چوب و منابع طبیعی، تجاوز به حقوق نسل آینده است و پیامدهای جبران ناپذیری را متوجه کشور می‌کند که جلوگیری از فعالیت افراد فرصت طلب، وظیفه همه شهروندان است.

جنگل‌های شهرستان گرگان 80 هزار هکتار  از مساحت این  شهرستان را شامل می‌شود.

 

زواریی/ گلستان

کدخبر: 822024 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟