40 هکتار از تالاب انزلی سوخت / بالگرد آب پاش در مسیر کمک

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، تالاب انزلی که یکی از تالاب های بین المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر است و دارای ارزش های زیست محیطی بسیاری است، از ساعات پایانی پنجشنبه شب در محدوده چراغ پشتان دچار آتش سوزی شده و آن طور که مقامات محلی می گویند، عدم دسترسی به محل آتش سوزی، اطفای حریق در این منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

سرهنگ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در جزئیات بیشتر درباره این حادثه به خبرنگار رکنا گفت: آتش سوزی در تالاب انزلی از حدود ساعت 23 پنجشنبه شب شروع شده و هم اکنون بیش از 40 هکتار از مساحت تالاب درگیر حریق است. البته این حریق به صورت لکه ای و جزیره ای رخ داده است و 40 هکتار به صورت یکنواخت درگیر آتش سوزی نشده اند.

وی افزود: آتش سوزی تالاب انزلی در بستر تالاب رخ داده است که از نظر حفاظتی جزو مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست است، اما نیروهای منابع طبیعی نیز برای کمک به اطفای حریق در منطقه حضور دارند؛ زیرا ما پیش از این به نیروهای منابع طبیعی ابلاغ کرده بودیم که از نظر ما فرقی بین وقوع حریق در مناطق تحت مدیریت محیط زیست یا منابع طبیعی وجود ندارد و همه ما مکلف هستیم که نیروهای خود را برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی عرصه های طبیعی بسیج کنیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ادامه داد: هم اکنون نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی، سپاه و ... به همراه مسئولین شهرستانی و البته مدیرکل محترم مدیریت بحران استان گیلان و مدیرکل محترم حفاظت محیط زیست استان برای اطفای حریق در محل حضور دارند.

اکبری تاکید کرد: با توجه به عدم دسترسی به محل وقوع حریق در بستر تالاب و با توجه به این که نیروها و امکانات زمینی موجود نمی توانند آتش سوزی را به سرعت خاموش کنند، فرماندار محترم انزلی به عنوان مسئول مدیریت بحران شهرستان درخواست اعزام بالگرد کرده است. ما در این زمینه هماهنگی های لازم را انجام داده ایم و به زودی یک فروند بالگرد آب پاش برای کمک به اطفای حریق به تالاب انزلی اعزام می شود.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون چند تیم عملیاتی از یگان منابع طبیعی استان گیلان تشکیل شده است که به کمک نیروهای یگان محیط زیست و سایر دستگاه های حاضر در ستاد بحران شهرستان، با یک دستگاه کامیون اطفای حریق 12 هزار لیتری و یک دستگاه امیکوی اطفا با ۱۰۰۰ متر شلنگ که تقاضا شده بود، مشغول مبارزه با آتش هستند.

کدخبر: 821363 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟