توانمند سازی خانواده های کم برخوردار اصفهان با پنل های خورشیدی /نیروهای بسیج به میدان می آیند

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سارا صالحی مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان گفت : حضور و مشارکت و حرکت های مردمی در جهت سازندگی در قالب بسیج می تواند در طرح اشتغالزایی برای بسیاری از خانواده های کم درآمد کار گشا باشد و جریان اقتصادی و معیشتی را در اقشار کم بضاعت جامعه به جریان بیندازد .

وی گفت :در این دوره آموزشی هر دو طیف بسیجیان تحصیلکرده که دارای آموزشهای آکادمیک در حوزه برق می باشند و هم افرادی که تحصیلاتی غیر مرتبط با این صنعت را داشته و یا تحصیلات دانشگاهی نیز نداشتند حضور یافته و شرایط نصب و آماده سازی پنل های خورشیدی را فرا گرفتند و به نظر می رسد جلسات  و دوره های آموزشی دیگر نیز در همین راستا برگزار شود .

وی ابراز داشت : در این دوره های آموزشی  دانش فنی و دانش عمومی در اختیار بسیجیان گذاشته می شود تا هر کدام به فراخور پتانسیل های موجود برای تسهیل این فرایند اقدامات لازم را انجام دهند از جمله شناسایی خانوارها  ، متقاضیان و مشمولین این طرح ،پیگیری در خصوص تسهیلات بانکی ،تامین تجهیز و طراحی این پنل ها و عملیات نصب از جمله موارد یاد شده می باشد .

در این دوره آموزشی هومن خداپرست کارشناس دفتر  HSEنیز در مورد ایمنی و ارت سامانه برق خورشیدی، حفاظت در برابر برق گرفتگی توضیحاتی عنوان کرد وگفت : معمولاً یکی از مهم ترین نکاتی که با آن مواجه می شویم دست کم گرفتن خطرات سامانه های خورشیدی در زمان نصب،تست و بهره برداری از سامانه های فوق بوده که اصولاً به فراموشی سپرده می شود. باید بدانیم در انجام پروژه های خورشیدی با دو نوع برق متناوب و مستقیم سر و کار داریم که هر دو نوع ولتاژ با سطوح جریانی متفاوت می تواند باعث برق گرفتگی گردند پس رعایت ایمنی مهمترین رکن و شرط پیاده سازی پنل های خورشیدی است .

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 821834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟