تاکید رئیس قوه قضائیه به بهره برداری از آب های ژرف

به گزارش رکنا از یزد، محسنی اژه ای در شورای اداری استان یزد با اشاره به مشکلات استان یزد بیان کرد: مشکل آب نه تنها مشکل یزد بلکه مشکل تمام کشور است اما باید برای آن برنامه ریزی شود و در این حوزه قوه قضائیه در مورد حوزه انتقال آب در کنار دولت است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از آب دریا نیز عملیاتی شده است، افزود: با این وجود مدیریت آب بسیار مهم است و قوه قضاییه نیز برای انتقال آب هر کجا لازم باشد در کنار دولت است.

رئیس قوه قصاییه ادامه داد: برای اینکه هم توسعه اتفاق بیفتد، هم معدن، صنعت و کشاورزی به نتیجه مطلوب برسند و هم محیط زیست آسیب نبیند، نیاز به یک هماهنگی بین دستگاه های مختلف دارد.

محسنی اژه ای عنوان کرد: تعارضاتی که وجود دارد، باید برطرف شود و امور باید به وقت انجام شود تا بعدها اقدامات هر چند قانونی، سبب متضرر شدن مردم نشود.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از این تعارض ها باید توسط مسئولان برطرف شود و اگر متولیان زمین، آب، خاک و سایر مجوزها با هم هماهنگ باشد، شاهد تخریب بناها، یا صدور جواز توسط یک دستگاه و شکایت توسط دستگاه دیگر نخواهیم بود.

محسنی اژه ای تصریح کرد: ضرورت هماهنگی دستگاه ها در تمامی استانها از جمله استان یزد به شدت احساس می شود و اکنون نیز در این جلسه همه مسئولان حضور دارند بنابراین این موضوع را مدنظر خود قرار دهند تا سبب متضرر شدن مردم و سرمایه گذاران نشوند که البته این موضوع در مورد درخواست ها از مرکز و پایتخت نیز صدق می کند.

سمیه گلابگیریان/ یزد

کدخبر: 821266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟