ظرفیت گردشگری و ترانزیتی یزد نباید به آسیب اجتماعی تبدیل شود + گزارش تصویری دیدار

به گزارش رکنا از یزد؛ حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در دیدار با جمعی از اقشار مردم یزد اظهار داشت: هیچکس نباید اجازه دهد که ظرفیت های استان به آسیب تبدیل شود.

وی با بیان اینکه یزد به واسطه قرار گرفتن در مسیر ترانزیت و ظرفیت های گردشگری، میزبان مهمانان زیادی است، گفت: این ظرفیت ها نباید آسیب زا شده و گریبان استان و مردم آن را بگیرد.

وی افزود: امروز انگیزه و قصد مجلس، دولت و قوه قضاییه خدمت به کشور و کمک به رفع مشکلات کشور است و انتظار داریم بتوانیم از ظرفیت های کشور و همه استانها در این زمینه استفاده کنیم.

اژه ای افزود: باید تلاش کنیم که تدین و خصلت های مذهبی و بومی و فرهنگ های عمیقی که در یزد وجود دارد، نه تنها حفظ شود بلکه ارتقا پیدا کند و به هیچ وجه اجازه داده نشود که به سنت های مذهبی خوب خدشه وارد شود .

محسنی اژه ای با اشاره به مواهب الهی که استان یزد از آن برخوردار است، اظهار داشت: یزد در زمینه ها و رشته های مختلف نخبگان بسیاری داشته و این نخبگان نباید اثر کارشان در خارج از استان به نتیجه برسد و بسیاری از نخبگان باید نتیجه نخبگی آنها در همین استان ظهور و بروز پیدا کند.

وی با اشاره به پدیده مهاجرت هم از استان به خارج از استان و هم مهاجرت به استان یزد تصریح کرد: نخبگان نباید از استان خارج شوند یا اگر خارج می شوند، باید ثمره کار آنها به یزد بازگردد.

رئیس قوه قضائیه در خصوص مهاجرت مردم سایر نقاط کشور به استان یزد نیز گفت: اگر این مهاجرت ها، ضررشان بیشتر از نفعشان شد، آنگاه بسیار متضرر خواهیم شد و یکی از مسائلی که همه نخبگان استان باید به فکر آن باشند، بحث مهاجرت و جلوگیری از خروج نخبگان است.

وی همچنین به مسئله آب اشاره کرد و افزود: امروز نه تنها یزد بلکه کشور ما و حتی سایر کشورها با آن مواجه هستند، آب است و اگر نتوانیم برنامه ریزی و مدیریت کنیم، این مسئله می تواند به یک معضل و مسئله جدی در سراسر کشور تبدیل شود بنابراین لازم است که همه مسئولان منابع آبی را افزایش دهند و در کنار آن مصرف و تفکیک آب را مدیریت کنند.

محسنی اژه ای ادامه داد: بهره وری از آب یکی از ضروریاتی است که هم مردم و هم دولتمردان باید دست به دست هم دهند و آن را حل کنند تا با مشکلات جدی مواجه نشویم.

IMGL0809

IMGL0580

IMGL0588

IMGL0526

IMGL0605

IMGL0575

IMGL0563

IMGL0553

IMGL0549

IMGL0523

IMGL0515

IMGL0519

IMGL0508

IMGL0503

 

IMGL0716

IMGL0724

IMGL0911

IMGL0884

IMGL0847

 

سمیه گلابگیریان/ یزد

کدخبر: 821181 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟