خرید تضمینی گندم در اردبیل 30 درصد افزایش یافت

به گزارش رکنا از اردبیل؛ نوبخت در تشریح برنامه‌های هفته دولت در اردبیل اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال بیش از  ۶۵۰۰ تن کالای اساسی  در استان اردبیل توزیع شده و با هدف تنظیم بازار توزیع کالا ۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع برنج واردانی و ۳ هزار و ۲۹۸ تن شکر رقم خورده است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: هیچ مشکلی در تامین و توزیع کالا‌های مورد نیاز مردم وجود ندارد و با هماهنگی انجام شده توزیع انواع برنج هندی، پاکستانی و تایلندی  و شکر برای مصارف هیئت‌های مذهبی در ایام محرم سرور وسالارشهیدان اباعبدالله الحسین (ع) نیز  به نحوه مطلوب انجام شده است.

نوبخت تصریح کرد: خرید تضمینی گندم  نسبت به سال گذشته در استان اردبیل ۳۰ درصد افزایش یافته و خرید گندم در مرکز استان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: از ابتدای برداشت گندم تاکنون حدود ۲۲۰ هزار تن گندم و ۴ هزار و ۴۰۰ تن کلزا از کشاورزان استان اردبیل به صورت تضمینی خریداری شده است.

نوبخت در خصوص خرید تضمینی دانه‌های روغنی نیز گفت: امسال همزمان با خرید تضمینی گندم ۴ هزار و ۴۱۰ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان خریداری شده که کل مطالبات به حساب کلزاکاران پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا در راستای بهبود وضعیت اقتصادی برنامه‌های مناسبی انجام یابد تا بتوانیم به تمامی اهداف خود دست یافته و مشکلات و موانع موجود را برطرف کنیم.

صداوسیما /

مولاخواه/رکنا

 

کدخبر: 820924 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟