افتتاح 504 پروژه  شرکت توزیع برق

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ مسعود خواجه وند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در خصوص دستاوردهای یک ساله دولت سیزدهم در بخش صنعت برق استان اظهار داشت: از ابتدای استقرار دولت سیزدهم تاکنون اقدامات موثری برای ارتقای خدمت رسانی و جلب رضایت مندی مردم انجام شده و این فعالیت ها همچنان با تلاش جهادی کارکنان و مدیران ادامه دارد.

وی افزود: هفته دولت بهترین فرصت برای اطلاع رسانی از عملکرد خدمتگزاران نظام است و در این راستا مهمترین اقدامات جهادی شرکت توزیع نیروی برق در این ایام 504 پروزه صنعت برق استان افتتاح می شود.

خواجه وند بیان کرد: همزمان با هفته دولت 504 پروژه  شرکت توزیع برق با هزینه ای بالغ 888 میلیارد و 300 میلیون ریال در شهرستان های قزوین، آوج، البرز، تاکستان، بوئین زهرا، آبیک و شهر محمدیه افتتاح می شود که شامل طرح توسعه و احداث، نیرو رسانی، اصلاح و بهینه سازی، روشنایی معابر، رفع ضعف ولتاژ، جابجایی شبکه و برقرسانی روستایی است.

44

وی بیان کرد: تعداد 179 پروژه در شهرستان قزوین، 63 مورد در تاکستان، 40 مورد در شهرستان آبیک، تعداد 45 پروژه در آوج، 58 مورد در شهرستان البرز و در بوئین زهرا  89 مورد و  محمدیه 30 طرح به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین بیان کرد: با اجرای طرح ضربتی و جهادی برای تامین برق متقاضیان در یک سال گذشته تعداد 19 هزار و 157 انشعاب برق نصب شده که 14 هزار و 134 انشعاب آن در بخش خانگی و 5 هزار و 23 انشعاب در بخش های صنعتی، کشاورزی، تجاری و عمومی واگذار شده است.

وی اضافه کرد: به منظور کاهش تلفات و رفع افت ولتاژ مشترکین بخش روستایی، بیش از 69 هزار متر شبکه برق روستایی در 52 روستا اصلاح و بهینه سازی و برق 2 روستای جدید نیز تامین و برقرار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یادآورشد: در یکسال اخیر توجه به افزایش مصرف انرژی در بخش تولید (صنعت و کشاورزی) اوج بار برق استان 30 مگاوات و مصرف انرژی 302 میلیون کیلووات ساعت افزایش داشت.

خواجه وند تصریح کرد: برای تامین و بهبود روشنایی معابر عمومی در شهرها و روستاها تعداد 3363 شعله چراغ روشنایی در معابر عمومی نصب شد و به بهره برداری رسید.

این مسئول گفت: همچنین به منظور بهبود ولتاژ و کاهش تلفات انرژی و تامین برق مشترکین بیش از 241 کیلومتر شبکه برق و 39 هزار کیلوولت آمپر پست برق در استان احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

خواجه وند یادآورشد: هوشمند سازی شبکه برق استان برای گذر از دوران اوج مصرف برق به منظور جلوگیری از خاموشی برنامه ریزی شده در بخش مشترکین خانگی از دیگر اقدامات انجام شده در یک سال گذشته است.

وی با اشاره به اقدامات جهادی انجام شده در یک سال گذشته نیز اظهارداشت: احداث شبکه 20 کیلوولت در منطقه الموت شرقی و نوسازی شبکه و بهبود ولتاژ برق 35 روستای منطقه از ابتدای روستای «شهرک» تا دو راهی روستای «لامان» با اعتباری معادل 42 میلیارد ریال از دیگر کارهای انجام شده است. 

خواجه وند افزود: انجام دو مرحله اقدام جهادی سرویس و بهینه سازی خط فشار متوسط منطقه سنگان در طارم سفلی استان قزوین با هدف کاهش خاموشی منطقه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و پانصد میلیون ریال، اقدام جهادی اصلاح شبکه فشارضعیف و تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار روستای آتان به متراژ 3280 متر با اعتبار 7 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز از کارهای مهمی است که به رضایت مندی مردم منجر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین بیان کرد: با نصب 3363 شعله چراغ روشنایی معابر تعداد این چراغ ها به 142 هزار و 581 مورد رسیده و حداکثر پیک بار با 30.2 مگاوات افزایش به 844.7  مگاوات رسیده است.

خواجه وند تصریح کرد: در استان قزوین تاکنون با احداث 13 هزار و 183 کیلومتر خطوط برق و ایجاد 2287 مگاولت آمپر ظرفیت پست ها، زمینه برقدار شدن 841  روستا مهیا شده است.

وی تعداد مشترکین خانگی، عمومی، تجاری، صنعتی و کشاورزی استان قزوین را بالغ بر 647 هزار و 407 مشترک اعلام کرد

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 819483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟