۲۲۷ میلیون دلار کالا از گلستان صادر شد

به گزارش رکنا از گلستان؛ درویش علی حسن زاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در هفته دولت امسال و با حضور مسئولان استانی ۴۰ واحد صنعتی استان با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۰۰ نفر در ۱۳ شهرستان استان افتتاح و راه اندازی می‌شوند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم تعداد ۵۰۲ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش بینی اشتغال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر و پیش بینی سرمایه گذاری ۱۵۵ هزار میلیارد ریال در استان گلستان صادر شده است.

به گفته حسن زاده، همچنین طی این مدت تعداد ۱۴۰ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی هزار و ۹۴۰ نفر در استان گلستان صادر شده است.

وی گفت: یکی از مباحثی که از بدو شروع به کار دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شده بحث توسعه روابط با کشورهای همجوار به ویژه ۱۵ کشور همسایه است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اضافه کرد: در همان بدو فعالیت دولت مردمی سیزدهم سفر رئیس جمهور به تاجیکستان و عضویت در پیمان شانگ های که یکی از پیمان‌های خوب منطقه‌ای است که اتفاق افتاد و در کنار آن توسعه روابط با کشورهای عضو پیمان اوراسیا مورد توجه جدی قرار گرفت که همچنان دولت در سطح کلان و ما در سطح استان در تلاش هستیم که این روند بهبود پیدا کند.

حسن زاده افزود: با انجام این اقدامات و سایر سیاست‌ها و اقدامات موثری که دولت برای توسعه روابط با کشورهای همسایه انجام داده و یا در حال انجام است، طی یک سال گذشته ۲۲۷ میلیون دلار صادرات از استان گلستان انجام شده که رشدی ۵۲ درصدی داشته و کشورهای هدف صادراتی استان هم طی این مدت ۳۰ کشور بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی پنج ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ هم صادرات استان گلستان بالغ بر ۸۹ میلیون دلار بوده که رشدی ۵۳ درصدی داشته است.

زواریی / گلستان

کدخبر: 819314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟