انتقال آب از منابع جنوب استان به احیای زاینده رود کمک می کند/اصل تحقیق و تفحص ازفولاد درست است

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سید رضا مرتضوی با اعلام این موضوع و با اشاره به طرح جامع احیای زاینده رود که مورد تایید و دستور رئیس جمهور است، توضیح داد: این طرح با چند محور شروع شده و به سرانجام می‌رسد؛ بخشی مدیریت پساب است که سعی شده مدیریت ۲۰۰ میلیون مترمکعب پساب برای تعادل بخشی به حوزه و جایگزینی مصارف صنعت برنامه‌ریزی شود. کاهش مصرف و تغییر الگوی کشت از دیگر اهداف این طرح است که بالغ بر صد میلیون متر مکعب ظرفیت ایجاد می‌کند.

وی افزود: همچنین با اجرای برخی طرح‌های متوقف شده، مثل کوهرنگ ۳ که در دست اجراست و تلاش شد با پمپاژ آب از مسیر تونل در حوزه ذخیره سازی آب در سد کمک شود و برنامه ریزی شده که این آب به چرخه اضافه شود. خط انتقال آب از دریا هم از سال‌ها قبل در دستور کار بود، ولی هیچ اتفاقی نیفتاده بود، اما با تغییر تیم این پروژه را فعال کردیم و پروژه به مرحله کلنگ زنی و اجرا رسیده و در روزهای آینده آغاز می‌شود.

اصل تحقیق و تفحص ازفولاد درست است

استاندار اصفهان  همچنین در مورد موضوع تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، گفت: اصل تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را مبارک می‌دانم، اما فولاد مبارکه یک مجموعه توانمند و از افتخارات جمهوری اسلامی است و اگر تخلفی صورت می‌گیرد نباید نگاه ما را به این ظرفیت عظیم کشور عوض کند.

وی افزود: گاهی جای متهم و مدعی عوض و خوراک برای لاشخورهای بیرون از مرزها فراهم می‌شود که هستی ما را هدف قرار داده‌ اند؛ البته منکر مشکل نیستیم و حتماً مشکلی بوده که در مجلس تحقیق و تفحص مطرح شده، اما نباید باعث نادیده گرفته شدن ظرفیت‌های بزرگ کشور شود.

وی  با تاکید بر لزوم مراقبت از ظرفیت بزرگ فولاد مبارکه ، تصریح کرد: چون بررسی نکرده‌ام اظهار نظر نمی‌کنم، اما اگر دستگاه قضا تخلفی را تشخیص داد، درخواست برخورد قاطعانه داریم تا سرمایه اجتماعی ما از دست نرود.

احیای زاینده‌رود برنامه اصلی مدیریت استان اصفهان است

استاندار اصفهان در ادامه احیای زاینده‌رود را برنامه اصلی مدیریت استان دانست و گفت: همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا نگذاریم به دلیل فرونشست زمین، این تمدن عظیم دچار مشکل شود، چون فرونشست را تهدید اصلی برای تمدن عظیم اصفهان در مرکز کشور می‌دانیم.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 817244 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟