افزایش 100درصدی خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته

به گزارش رکنا از آذربایجان شرقی؛ وحید کاظم‌زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه آرد هشترود با اشاره به سطح ۴۰۳ هزار هکتاری برداشت گندم در استان تصریح کرد: برداشت در مناطق سردسیر استان همچنان ادامه دارد و میزان خرید نیز افزایش خواهد یافت. 

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی به طرح جهش تولید دردیم‌زارها و آثار آن نیز اشاره کرد و افزود: اراضی دیم بیشترین درصد زمین‌های زراعی استان را به خود اختصاص داده و بر همین اساس نیز اطلاع‌رسانی در زمینه این طرح ضروری است؛ طرحی که علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. 

به گفته وی در سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ قرار است بیش از ۵۰۰ هزار هکتار اراضی آذربایجان‌شرقی زیر پوشش طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار  گیرد که این اقدام تحول بزرگی در حوزه کشاورزی استان محسوب می‌شود.

کاظم‌زاده ارزش کل گندم خریداری شده را تا ۲۴ مردادماه ۲ هزار و ۸۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال از مطالبه‌های گندمکاران آذربایجان‌شرقی پرداخت شده است.

وی با تأکید بر اینکه روند پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان در جریان است و جای هیچ نگرانی نیست، خاطر نشان کرد: باقی‌مانده مطالبه‌ها طی روزهای آینده به حساب گندمکاران واریزها به‌روز خواهد شد.

کاظم‌زاده ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و مبلغ یکهزار تومان نیز جایزه تحویل گندم به دولت به ازای هر کیلوگرم، به مبلغ مذکور اضافه شده است.

وی میزان خرید محصول کلزا شامل خرید قراردادی، تضمینی و کارخانجات را در استان ۲ هزار و ۴۶۸ تن اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون ۶۸ درصد بهای کلزای خریداری شده پرداخت شده است.

کدخبر: 815796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟