آماده باش نیروهای امدادی پس از زلزله در گیلان

به گزارش رکنا از گیلان، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از وقوع زمین لرزه‌ای با بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی رضوانشهر خبر داد و گفت: طبق گزارش لرزه نگاری این زلزله ساعت ۲۲:۵۱ در عمق ۲۳ کیلومتری زمین رخ داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: در پی زلزله اخیر که کانون آن حوالی رضوانشهر بوده است ضمن اعزام نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات و شعبه شهرستان رضوانشهر به منطقه و ارزیابی زمین لرزه، کلیه پایگاه‌های امداد و نجات و خانه‌های هلال این شهرستان و استان ضمن هماهنگی با اداره کل مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمدند.

غلامی با اشاره به اینکه دو تیم اعزام گروه‌های ارزیاب به منطقه را داشتیم، همچنین معاون امداد و نجات در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر مستقر است، گفت: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کرده و نکات ایمنی و هشدارهای اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح را رعایت کنند.

غلامی افزود: مردم برای گزارش حوادث می توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

طبق گزارش مدیریت بحران شهرستان رضوانشهر‌، با توجه به وقوع زلزله به مرکز رضوانشهر، 

- کلیه اعضاى ستاد مدیریت بحران شهرستان در آماده باش کامل بوده . 

- با توجه به بررسیهاى بعمل آمده تاکنون خسارتى گزارش نشده است. 

و براساس گزارش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برق منطقه ای گیلان، با توجه به وقوع ۴.۳ریشتری زلزله ، همه واحدهای نیروگاهی پره سر در مدار قرار دارند و  همه شبکه ی برق  استان پایدار و هیچگونه خاموشی تا این لحظه وجود نداشته است .

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 813825 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟