طرح ملی صدور سند برای اراضی کشاورزی گامی برای مبارزه با زمین خواری

به گزارش رکنا از سمنان، معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سمنان از اجرای طرح ملی صدور سند برای اراضی کشاورزی خبر داد و گفت، اجرای این طرح تا صدور سند برای همه اراضی زیر کشت کشور ادامه دارد.

62347205 (2)

حسن بابایی با اشاره به صدور سند رسمی برای بیش از ۱۵ درصد اراضی کشاورزی گفت، بیش از ۹ میلیون هکتار از وسعت استان سمنان حدنگاری شده و طبق گزارش‌ها ۹۳ درصد اراضی دولتی و چهار هزار و ۶۶۵ هکتار بافت روستایی نیز حدنگاری شده است.

وی افزود،  وسعت اراضی کشاورزی کل کشور در حدود ۱۸ میلیون هکتار است که تاکنون برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار آن سند زراعی صادر شده است و تا پایان سال جاری نزدیک به 50 درصد زمین های کشاورزی کشور سند دار می شوند.

بابایی اظهار کرد: صدور سند مالکیت برای تمامی اراضی کشاورزی و ملی یک راهکار موثر برای است.

معاون قوه قضائیه از کاهش دعاوی و ورودی پرونده به دستگاه قضا به عنوان یکی از مزایای اجرای این طرح نام برد و گفت: مقابله با سودجویان ، کاهش منازعات و مقابله با زمین‌خواری از جنگل خواری و کوه خواری گرفته تا ساحل خواری از مزایای دیگر اجرای این طرح است.

بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به وصول مطالبات بانکی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و گفت، سال گذشته ۷۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات و معوقات بانک‌ها را وصول کردیم در حالیکه در سال ۹۹ در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات و معوقات بانک‌ها با حکم قضایی و تلاش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وصول شده بود.

معاون قوه قضائیه و رییس ثبت اسناد و املاک کشور امروز به منظور شرکت در شورای قضای استان سمنان به این استان سفر و در این روز از چند شرکت‌ دانش بنیان بازدید کرد.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 813468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟