دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان سمنان برای کالاهای بلاتکلیف در گمرگ استان

آقای محمد جعفر عبدالهی هدف از این بازدید را اینگونه اظهار کردند : بموجب اجرای دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر بازدید از انبارهای سازمان گمرک استان ، با رویکرد آگاهی از وضعیت حفاظت و حراست از اموال مردم و میزان ماندگاری اموال در آن انبارها بیش از گذشت زمان نگهداری قانونی آن کالاها و تعیین تکلیف عاجل میزان اموال بلاتکلیفی ، از انبارهای سازمان گمرک استان بازدید شد .

ایشان در ادامه از روند نگهداری اموال اعلام رضایت داشته و افزودند : از آنجایی که گمرک استان ، از گمرک های شلوغ نمی باشد از این حیث می تواند انبار گردانی و نگهداری اموال بهتر از وضع موجود انجام شود و انتظار است این اتفاق صورت پذیرد .

آقای محمد جعفر عبدالهی به تعیین تکلیف ۱۰ درصد از اموال باقیمانده از وارد کننده اشاره و عنوان کردند : یکسری از اموال مشاهده شده است که  ۹۰ درصد آن به وارد کننده تحویل و ۱۰ درصد آن باقیمانده تا اسناد مثبته گمرکی خود را ارائه کند که از مدت زمان قانونی تعیین تکلیف آن فراتر رفته است .

ایشان افزودند : همچنین اموالی وجود دارد که برگشت از صادرات داشته و از نوع محموله های خوراکی است ولی نوع خوراک انسانی یا دامی آن مشخص نمی باشد و نیز مقدار دیگری از اموال در آن انبارها متروکه شده که متعلق به سازمان اموال تملیکی است و آن سازمان برای اموالی که می بایست به انبارهای سازمان اموال تملیکی منتقل و در آنجا نگهداری می گردید ، زودتر از گذشته تعیین تکلیف می کرد .

رئیس کل دادگستری استان سمنان در تذکری به سازمان اموال تملیکی استان خاطر نشان کردند : کالاهایی که مربوط به سازمان اموال تملیکی است می بایست در انبارهای آن سازمان نگهداری شود و حفظ و نگهداری آن بر عهده آن سازمان است و نباید در انباری که متعلق به غیر است نگهداری شود ، زیرا شیوه نگهداری با نظارت آن سازمان انجام نمی شود .

ایشان همچنین عنوان داشتند : در نتیجه بازدید از انبارهای آن سازمان ، از تک تک کالاهای موجود ، نوع کالا ، تعداد ، زمان ورود و قبوض انبار صادره بررسی بعمل آمد ، که میزان ٢٥ تن گلوتن گندم در آن سازمان دپو شده که دستورات آنی و قانونی جهت بررسی اقدامات انجام شده و تعیین تکلیف علت نگهداری آن کالا صادر شد .

در خاتمه نماینده عالی دستگاه قضایی در استان تاکید داشتند : برای ۱۰ درصد از اموالی مدارک مثبته آن از سوی وارد کننده ارائه نشده مدت زمان پیگیری تعیین و در صورت انقضاء مدت زمان تعیین شده ، پیگیری های لازم انجام و همچنین اموال برگشت از صادرات تعیین تکلیف و چنانچه می بایست به انبار سازمان اموال تملیکی منتقل شود سریعاً اقدام شود .

در این بازدید آقای زمانی - معاون قضایی رئیس کل و خانم راستگو معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان و مسئولین گمرک استان و نماینده سازمان اموال تملیکی استان سمنان حضور داشتند .

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟