عقب ماندگی‌های گردشگری در قزوین ساختاری بوده است

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر پنجشنبه در جمع مدیران و همچنین جمعی از فعالان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه روزنه هشتصد هزار خودرو از محورهای مواصلاتی استان قزوین تردد می‌کنند و این میزان در ایامی مانند نوروز به یک و نیم میلیون نیز می‌رسد اظهار کرد: مسیرهای تردد قزوین یک رود نیل فرصت است.

وی بیان کرد، هشتاد درصد سوخت مصرفی استان قزوین در مسیرهای مواصلاتی مصرف می‌شود و این مقدار بنزین مصرفی نشانگر میزان ترددها در استان قزوین است.

وی با بیان اینکه تنها مرکز استانی هستیم که فرودگاه نداریم، تاکید کرد، گراند هتل اولین هتل ایران است که در قزوین بنا شده اما امروز این شهر یک هتل پنج ستاره ندارد.

۲۰۲۲۰۸۰۴_۱۱۵۳۲۱

اعلایی با بیان اینکه تاکید بر حفظ اصالت در برخی آثار میراثی داریم و باید حفظ شوند، ادامه داد،  دستور مقام معظم رهبری در حوزه دشت قزوین که چندین بار در محافل متعدد مطرح شده بر زمین مانده و نیاز است برای آن یک تصمیم جدی گرفته شود.

وی اضافه کرد،  قزوین مقصدی است که با ۴۰ درصد جمعیت کشور فاصله مسافتی بسیار کمی دارد و از سویی در مسیر مقصدهای گردشگری است و این امر ظرفیت‌های استان را دو چندان کرده است.

وی اظهار داشت،  اولین شهری که در کشور فرودگاه داشته قزوین بوده اما اکنون تنها استانی است که فرودگاه مسافربری ندارد.

اعلایی عنوان کرد،  اولین هتل مدرن ایران و گراند هتل در قزوین وجود داشته اما اکنون این شهر از داشتن یک هتل پنج ستاره محروم است.

استاندار قزوین تصریح کرد ، سند تحول مردمی دولت تاکید دارد که باید یک چرخش تحول آفرینی داشته باشیم.

وی اضافه کرد،  یک دستور بر زمین مانده مقام معظم رهبری در قزوین وجود دارد که آن احیای دشت قزوین است و باغستان سنتی قزین نیز جزیی از آن است.

اعلایی همچنین گفت، ما به دنبال مناسبت سازی و استفاده از این فرصت برای جذب گردشگر هستیم که امسال این کار را در خصوص آیین پنجاه بدر قزوین انجام دادیم.

لیلا بیگدلی/  قزوین

کدخبر: 811422 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟