طرح نذر خون در سمنان / آغاز پویش ایثار حسینی ، انتقال خون آگاهانه

به گزارش رکنا از سمنان، مدیر کل انتقال خون استان سمنان در خصوص پویش ایثار حسینی انتقال خون آگاهانه گفت، همزمان با نهم مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون ایران و تقارن آن با ایام محرم، همزمان با سراسر کشور، پویش پویش سلامت محور و نجات بخش ایثار حسینی، انتقال خون آگاهانه در استان سمنان نیز آغاز شد.

محسن طاهریان افزود: نذر خون یکی از سنت های زیبای نذری است که در ایام محرم شاهد آن هستیم. این نذر از جنس دلدادگی و نوع دوستی است.

وی با اشاره به گسترش موج جدید کرونا در کشور و نیاز بیشتر به خون نیز گفت، با توجه به گرمای هوا و شروع موج جدید کرونا نیاز به همراهی مردم نوع‌دوست استان به‌ ویژه جوانان برای افزایش ظرفیت‌های ذخایر خون داریم تا بتوانیم جوابگوی تامین خون مورد نیاز بیماران عزیز به خصوص بیماران تالاسمی باشیم.

طاهریان با اشاره به استمرار صدرنشینی مردم استان سمنان در اهدا خون در کشور گفت: به ازای هر هزار نفر در استان سمنان ۴۳ اهدا کننده خون داریم و با ثبت این آمار، رکوردار اهدا خون در کشوریم.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان سمنان چهار پایگاه اهدای خون در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان فعال است و متقاضیان اهدای خون می‌توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به اهدا خون و شرکت در این پویش اقدام نمایند.

پویش «ایثار حسینی، انتقال خون آگاهانه» تا پایان ماه صفر ادامه دارد و هم استانی‌ها می‌توانند برای شرکت در این پویش به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

حسن رستم زاده/ سمنان

 

کدخبر: 810768 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟