آبفای سمیرم موفق در مهار آثار ناشی از سیل

به گزارش رکنا از اصفهان، مجید صابری از مهار حوادث ناشی از وقوع سیل در شهرها و روستاهای سمیرم خبر داد.

مدیر آبفای سمیرم با اشاره به ورود سامانه بارشی در روزهای پایانی هفته گذشته در منطقه سمیرم گفت، به علت بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر برخی مناطق در شهر سمیرم دچار پس زدگی فاضلاب شدند.

وی به شستشوی شبکه فاضلاب در برخی از نقاط شهر سمیرم پرداخت و اظهار داشت، با این وجود به دلیل سرازیر شدن روان آب ها به داخل منهول ها، پس زدگی فاضلاب صورت گرفت که بلافاصله اکیپ بحران آبفا با استفاده از پمپ های مکش و پمپ های لجن کش اقدام به پاکسازی نمودند.

مدیرآبفای سمیرم به تخلیه آب در معابر و محلات شهرها و روستاهای منطقه سمیرم اشاره کرد و گفت، طبق اعلام هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی تابستانه بیشترین بارش در استان مربوط به منطقه سمیرم بوده که آبگرفتگی معابر ومحلات در شهرها و روستاها را رقم زد؛ پس از آن اکیپ بحران با همکاری سایر امداد گران با استفاده از پمپ های خود مکش و پمپ های آب کش اقدام به جمع آوری روان آب ها نمودند.

وی در ادامه به تامین آب شرب روستاهای نقل و دنگزلو اشاره کرد و بیان داشت، در پی وقوع سیل چشمه نول که تامین کننده آب شرب این روستاها بوده به دلیل ورود سیلاب کدورت آن افزایش یافت و از مدار بهره برداری خارج گردید، سپس با اعزام یک تانکر سیار و 8 فقره تانکر ثابت آب شرب اهالی این روستاها تامین شد.

مدیر آبفای سمیرم بابیان اینکه درحال حاضر آب شرب همه مردم در منطقه سمیرم تامین است اظهارداشت،علاوه بر دسترسی مردم 6 شهر و 125 روستا به آب شرب، ساکنان منطقه عشایر نشین سمیرم نیز از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی در پایان به استمرار خدمات آبفا پس از وقوع سیل در منطقه اشاره کرد و بیان داشت، آبفای سمیرم با مهار تبعات ناشی از وقوع سیل در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام به استمرار خدمات در منطقه نموده است. و در حال حاضر جمعیت حدود 140 هزار نفری منطقه سمیرم دسترسی به آب شرب سالم و بهداشتی دارند.

اصفهان/بهمن راعی

کدخبر: 810677 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟