این جوان یاسوجی نبود سیل مادر و 2 فرزندش را با خود می برد / اقدام فداکارانه بهنام خسروانی همه را شوکه کرد + عکس

به گزارش رکنا، عصر روز سه شنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ بود که یک فیلم در فضای مجازی از یک قصه فداکارانه واقعی باخبر شدیم که در پی بارش‌های سیل آسا و سیل یاسوج در شهرک امام حسین یاسوج جلوی کلینیک تامین اجتماعی یاسوج به وقوع پیوست. "بهنام خسروانی"، شاهد گرفتار شدن یک مادر و 3 فرزندش در سیل بودند، که سیل داشت خودرو ۲۰۶ صندوقدار آنها را می برد.

بهنام ۲۹ ساله، جوانترین عضو یک خانواده بویراحمدی است که در حال رفتن به شهر بود که ناگهان متوجه این اتفاق و گرفتار شدن مادر و فرزندانش در سیل شد، وقتی متوجه این موضوع می‌شود خودرواش را در حیات آپارتمانهای اطراف پارک کرد و به‌سرعت خودش را برای نجات جان مادر و سه فرزند خردسالش به آن‌جا می‌رساند و با سیل درگیر می‌شود بطوری که در یک مرحله ممکن بود خود را سیل ببرد.

"بهنام خسروانی" این جوان از خودگذشته و فداکار در خصوص جزئیات این مساله گفت: با ماشینم در حال رفتن به مرکز شهر بودم که متوجه گرفتار شدن یک مادر و سه فرزندش در خودروی ۲۰۶ صندوق دار جلوی کلینیک تامین اجتماعی یاسوج شدم که خودرو آنها آب دارد می برد و در نهایت با برخورد با یک خودرو دیگر متوقف شد که سریع دست بکار شدم و برای نجات آنها تلاش کردم.

وی اضافه می کند؛ شوهر این خانم برای گرفتن نوبت به کلینیک رفته بود که وقتی برگشت شاهد گرفتار شدن خانم و سه فرزندش تو خودرو در سیلاب شدند که سیل داشت خودرو را می برد، ناراحت و نگران بود و تنها نگاه می کرد کاری از دستش برای نجات خانواده اش بر نمی آمد.

خسروانی اظهار کرد که در این حادثه ابتدا و یکی یکی سه کودک شامل یک فرزند ۶ ماهه، ۲.۵ ساله و دختر ۹ ساله و بعد مادر آنها را نجات دادم. مادر وقتی نجات پیدا کرد از من تشکر کرد.

این جوان ایثارگر و فداکار در پاسخ به این سوال که آیا در آن لحظه نترسیدید که خودتان از بین بروید اظهاری می کند؛ وقتی این صحنه را دیده ام دلم برای مادر و بچه های کوچکش سوخت و ناراحت شدم و گفتم برای رضای خدا کمک کنم.

جوان 29 ساله

خسروانی تصریح می کند؛ شدت آب زیاد بود و هر لحظه به فشار آب زیاد می شد که یک نفر از اهالی منطقه وقتی که من را در حال کمک مشاهده کرد با یک بیل به کمک من آمد و در لحظات آخر کمک بودم که تعادلم بهم خورد و چیزی نمانده بود که خود را هم آب ببرد.

وی در خصوص اینکه ایا کار شما همچون دهقان فداکار بود، ادامه می دهد که من به دهقان فداکار نمی رسم اما سعی کردم دهقان فداکار باشم و آن لحظه که این مادر و فرزندانش گرفتار سیل شده بودند وجدانم ناراحت شد و به کمک آنها شتافتم.

این جوان فداکار که اهل روستای "سروخمزون"دهستان "دشتروم" از توابع شهرستان و ساکن یاسوج است در پاسخ یه این سوال فکر نمی کردی که در این صحنه خانواده ات عزا دار شوند، می گوید؛ در ان لحظه تنها به کمک مادر و فرزندانش فکر می کردم.

خسروانی در رابطه با اینکه اگر چنینی اتفاقی باز هم بیفتد کمک می کنید، بیان می کند؛ اگر باز هم چنین اتفاقی بیفتد کمک می کنم.

کدخبر: 810469 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟