افزایش سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی

به گزارش رکنا ازقزوین، اصغر گونجی در این باره اظهار داشت،  افزایش سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی که طی ماه های گذشته مسکوت مانده بود سرانجام به دستور رییس جمهور و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه، افزایش و به بانک ها نیز ابلاغ شده است. 

وی اضافه کرد، دولت با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود، با هدف رونق بخشیدن به ساخت و سازها و بهسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی در برابر حوادث طبیعی و همچنین بالا بردن سطح کیفی زندگی در روستا، سقف تسهیلات ساخت مسکن در این مناطق را از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داد.

به گفته وی،  رییس جمهور در نامه خود به رییس سازمان برنامه و بودجه خواستار مساعدت لازم در این زمینه شد و سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا با وجود عزم جدی دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار بودجه ای تورم زا، موافقت خود در این زمینه را اعلام کرد.

گونجی یادآور شد، برهمین اساس، از هشتم مرداد ماه جاری و با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به تمامی بانک های عامل در این زمینه، سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان آغاز و فرآیند دریافت آن در استان برای متقاضیان آغاز می شود.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 809296 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟