آزاد سازی کامل سواحل گیلان

به گزارش رکنا از رشت ،مدیرکل هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان گفت: پس از دستور رئیس جمهور مبنی بر عقب نشینی بی‌چون و چرای همه نهاد‌های دولتی از بهمن سال قبل دستور این امر در دستور کار مدیریت ارشد استان و دستگاه قضا قرار گرفت.

وی افزود: طبق آخرین گزارش اداره کل منابع طبیعی گیلان به عنوان متولی سواحل ، دستگاه‌های دولتی از حریم قانونی سواحل استان به صورت کامل عقب‌نشینی کردند. 

کیوان حسن‌زاده گفت : گیلان با داشتن حدود ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر تا آستارا، پس از مازندران ، بیشترین سهم از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است.

ایشان همچنین افزود: از اواخر دهه ۴۰ ، به تدریج بخشی از نوار ساحلی گیلان همانند استان‌های همجوار در تصرف نهاد‌ها، سازمان‌های دولتی و همچنین در تصرف افراد حقیقی درآمد که این امر باعث شد تا مردم گیلان و همچنین گردشگران نتوانند از تمام قسمت‌های نوار ساحلی این استان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: سال ۸۶ و در جریان برنامه چهارم توسعه، قانون عقب نشینی از ۶۰ متر حریم دریای خزر تصویب و اجرایی شد که طبق این قانون، همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و همچنین مالکان شخصی موظف به رعایت حریم ۶۰ متر شدند.

رشت /مرجان گودرزی  

کدخبر: 809260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟