رونمایی از کتاب وقتی بابا رئیس بود

به گزارش رکنا از قم، مراسم رونمایی از کتاب وقتی بابا رئیس بود بر اساس زندگی شهید علی بیطرفان به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، اداره کل آموزش و پرورش استان و انتشارات کتاب جمکران در محل سینما تربیت با حضور برخی مدیران مدارس برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم به اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان قم در خصوص تکریم شهدا اشاره کرد و گفت: تا کنون ۲۲۶ مدرسه در قم به نام شهدا مزین شده و تصمیم داریم زندگی‌نامه شهدای هر مدرسه را برای آشنایی دانش آموزان و معلمان آن واحد آموزشی تبیین و منتشر کنیم.

علیرضا رحیمی افزود: کتاب «علی‌اکبر‌های خمینی» نوشته مرتضی سلمانی خلاصه‌ زندگی شهدای دانش آموزان دبیرستان صدوق، کتاب چند جلدی «همکلاسیم» نوشته علیرضا صداقت درباره وصایای دانش آموز استان، کتاب «از جمکران تا حلب» درباره شهید مجید عسگری جمکرانی اثر طوبی معتمد لاری از جمله کتاب‌ه‍ایی است که در حوزه ایثار و شهادت توسط همکاران فرهنگی نگاشته شده و به چاپ رسیده است.

علی‌اکبر خوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم دیگر سخنران این مراسم در خصوص زنده نگه‌داشتن یاد شهدا در آموزش و پرورش، عنوان کرد: آشنا کردن مدیران، معاونان، معلمان و کارکنان اجرایی مدارس به بحث فرهنگ ایثار و شهادت در قالب طراحی دوره‌های آموزش ضمن خدمت، دوره‌های راوی معلم، آشنایی با تاریخ دفاع مقدس، برپایی اردوهای راهیان نور داخل شهری و جنوب از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند در این امر بسیار موثر باشد.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم یادآور شد: کتاب «وقتی بابا رئیس بود»، ششمین کتابی است که به تازگی به چاپ رسیده است و بناست که حدود ۵۰ کتاب توسط کنگره با همکاری انتشارات کتاب جمکران تا زمان برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره، روانه بازار شود.

شهید «حاج علی بیطرفان» از شهدای آموزش و پرورش استان قم است که در حین مسئولیت ریاست اداره به جبهه شتافت و ۲۳ دی‌ماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه با فدای خون خویش، پیام‌آور مسئولیت امروز آحاد مردم نسبت به ارزش‌های اسلامی شد.

کتاب «وقتی بابا رئیس بود» که شرح زندگانی این شهید والامقام است، به قلم روان تقی شجاعی در ۲۲۸ صفحه و ۳۵ فصل ویژه رده سنی ۹ تا ۱۴ سال نگاشته شده و به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم و انتشارات کتاب جمکران تهیه و به چاپ رسیده است.

نظری/ قم

کدخبر: 808610 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟