تفسیر موضوعی «نورالقرآن» در قم رونمایی شد

به گزارش رکنا از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله محمد یعقوبی در قم، مراسم رونمایی از کتاب تفسیر موضوعی «نورالقرآن» تالیف آیت الله شیخ محمد یعقوبی با حضور جمعی از شخصیت‌های برجسته حوزوی در ساختمان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شیخ قیس الطایی رئیس دفتر آیت الله یعقوبی در ایران ضمن تسلیت سالگرد شهادت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی، به توصیف ابعاد مختلف کتاب تفسیر نورالقرآن به عنوان یکی از تفاسیر مهم قرآن کریم در حوزه مسائل و ارتباطات اجتماعی بشر پرداخت.

 

وی افزود: روش آیت‌الله یعقوبی دراین اثر قرآنی حکایت از نگاه تازه‌ای دارد که به آن رسیده است و به اعتقاد بنده ایشان با دو نگاه عقلانی و الهامی به تفسیر موضوعی قرآن پرداخته است. از نظر آیت‌الله یعقوبی اگر انسان بتواند با زبان و نگاه قرآن در حوزه روابط اجتماعی ارتباط برقرار کند، امکان رستگاری‌ خود و جامعه را فراهم می‌‌سازد.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید یاسر قطیش الموسوی نیز با اشاره به اینکه علمای امامیه همواره در طی دوران متمادی به تفسیر و علوم قرآن توجه ویژه‌ای داشته‌اند، گفت: اما توجه مدارس و حوزه‌های علمیه شیعیان در دنیا به علوم قرآنی در این ۳۰ – ۴۰ سال اخیر کمتر شده و همین امر غربت و مهجور ماندن قرآن کریم در حوزه‌ها و مدارس دینی را به دنبال داشته است.

 

وی ادامه داد: البته با توجه به بیداری اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی ایران حاصل شده و افزایش توجه علمای جهان و در رأس آنها مراجع عظام تقلید، جایگاه علوم قرانی تغییر کرده و بهتر شده است که امروزه توجه بیشتری به علوم قرآنی در حوزه‌های علمیه شیعیان می‌شود.

 

این استاد حوزه در ادامه گفت: امروزه قرآن کریم و علوم قرآنی به عنوان یک برنامه درسی تخصصی و مستقل در حوزه‌ها ارائه می شود و همین امر محبت طلاب را نسبت به قرآن و علوم قرآنی افزایش داده است.

 

قطیش الموسوی در مورد کتاب تفسیر نورالقرآن اظهار داشت: تفسیر نور القرآن اقدام بسیار مهمی است که از توجه ویژه مراجع نجف اشرف نسبت به قرآن کریم و علوم قرآنی حکایت دارد. به ویژه آنکه آیت‌الله شیخ یعقوبی بسیار مشتاق بودند قرآن کریم به عنوان یک رشته درسی در حوزه علمیه تدریس شود و این تفسیر از اهتمام ایشان به علوم قرآنی در حوزه‌های علمیه حکایت دارد.

نظری / قم

کدخبر: 758790 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟