حیاط مدارس پارکینگ می شود / صدور الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی

به گزارش رکنا از اصفهان، استفاده از فضای حیاط مدارس کلانشهراصفهان بویژه در ساعات عصر و شب می‌تواند تا حدی کمبود پاکینگ را در این شهر جبران کرده و به تسهیل در تردد شهری کمک کند.بر همین اساس و برای نمونه طرح آزمایشی(پایلوت) استفاده از حیاط مدرسه شهید اشرفی اصفهانی در خانه اصفهان واقع در این منطقه آغاز شده است.

به گزارش رکنا از اصفهان،مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره اینکه منطقه ۸ شهرداری اصفهان ۳ پارکینگ عمومی دارد ،گفت: با توجه به اینکه مدارس در ساعات بعد از ظهر و عصر و شب تعطیل هستند و عبور و مرور و ترافیک زیادی هم در این زمان وجود دارد می‌توان از فضای آنها با یک تعامل دو جانبه با آموزش و پرورش استفاده کرد تا به رفاه مردم از یکسو و همچنین درآمدزایی برای کادر مدرسه بینجامد.

 علی باقری درجمع خبرنگاران ، با اشاره به طرح مطالعاتی در محله پنج طبقه خانه اصفهان افزود: ایجاد پارکینگ زیر سطحی و یا ایجاد مسیر زیر سطحی برای عبور از جمله طرح‌هایی است که آن را بررسی می کنیم.

منطقه ۸ یکی از محلات هدف سرمایه‌گذاران است

وی گفت: یکی از محلات منطقه ۸، محله پرتمان است که در بلاتکلیفی ۲٠-۳٠ ساله قرار داشت و فاقد طرح کاربری، گذربندی بود که با پیگیری‌های مجدانه مجموعه مدیریت شهری این مشکل رفع شد و امروز طرح آن مصوب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم تا پس از ابلاغ شهروندان برای پروانه گرفتن و دیگر موارد مراجعه کنند و این محله، به محلات خوب شهر تبدیل شود و سرمایه‌گذاران مراجعه کنند. 

باقری با بیان اینکه منطقه ۸ یکی از محلات هدف سرمایه‌گذاران است، اظهار داشت: این منطقه بیش‌ترین تعداد مشارکت‌کنندگان را در زمینه سرمایه‌گذاری دارد و به سرمایه‌گذاران شهر و کشور اعلام می‌کنم برای مشارکت آن‌ها فرش قرمز پهن است. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان ادامه داد: در حال حاضر ۲۷ مورد پروژه مشارکتی داریم که ۱۲ مورد آن در حال اجرا و مابقی به نتیجه رسیده و در مرحله فروش و واگذاری قرار دارد. 

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تأکید کرد: یکی از سیاست‌هایمان که با توجه به نیاز منطقه پیش‌بینی شده، آزادسازی و تملک است که حدود ۱٠٠ میلیارد تومان از بودجه به این بخش اختصاص داده شده و طبق پیش‌بینی که انجام دادیم قرار بر این است ۳۸ هزار و ۲٠ مترمربع تملک داشته باشیم که مربوط به خیابان‌های شهید دوران، چمران، بوستان شمس‌آباد و استاد شهریار جنوبی است. 

وی با یادآوری اینکه از مباحث مطرح دیگر بودجه عمرانی، ۷ مورد پیاده‌رو سازی با مساحت ۶۹ هزار و ۲٠٠ مترمربع است، توضیح داد: تاکنون در دوره شهرداری اصفهان چنین اقدامی صورت نگرفته است و این مورد در خیابان‌هایی از جمله شهید باهنر، بهارستان، فروغی، کاوه  عملیاتی خواهد شد. 

یکی از اقدامات خوب شهرداری اصفهان صدور الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی است

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان پیرامون صدور الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی گفت: یکی از اقدامات خوب شهرداری اصفهان صدور الکترونیکی پروانه‌های ساختمانی است و در این مسیر در منطقه ۸ تا به الآن ۴۶ مورد ثبت پروانه داشتیم که ۱۵ مورد به مرحله ثبت فیش رسیده است. 

باقری درباره بودجه منطقه ۸ شهرداری گفت: بودجه بر اساس موارد مختلف مناطق تخصیص داده می‌شود و در این بخش رتبه چهارم را داریم و تا پایان تیر ماه به ۱۹ درصد این بودجه رسیده‌ایم و نکته قابل توجه این است که هزینه روزانه‌مان برای هزینه جاری، نگه‌داری، فضای سبز ۴٠٠ میلیون تومان است. 

   مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تأکید کرد: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری‌ها امکان اجرای آن را دارند، خیابان‌سازی است و در همین موضوع در محله بهرام‌آباد متمرکز شده‌ایم. 

منطقه ۸ پرجمعیت‌ترین منطقه شهر اصفهان

وی افزود: منطقه ۸ پرجمعیت‌ترین منطقه شهر اصفهان است و بر اساس نمودار رشد جمعیتی، بالغ بر ۲۸٠ هزار نفر در مساحت ۲ هزار و ۲۹ هکتاری جا گرفته‌اند. 

وی با یادآوری اینکه منطقه ۸ دارای ۱۷ محله کم‌تر برخوردار و برخوردار است، افزود: شاید در دید شهروندان، منطقه ۸ جزو مناطق برخوردار است اما این منطقه بخش‌هایی دارد که نیازمند رسیدگی است و در این راستا در دوره جدید با سیاست محله‌محوری، ۳۵ میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات عمرانی و منطقه‌ای خاص محلات شمس‌آباد و بهرام‌آباد پیش‌بینی شده است تا در سال ۱۴٠۱ اقدامات تأثیرگذاری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: تراکم جمعیتی در این منطقه به صورت میانگین ۱۳۴ نفر در هکتار است و بالاترین تراکم جمعیتی مربوط به محلات بهرام‌آباد و کوجان به ترتیب ۱۸۸ و ۱۶۲ نفر در هکتار است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان پیرامون بافت فرسوده منطقه ۸ بیان داشت: این منطقه ۲۴۲ هکتار بافت فرسوده دارد که شامل ۲۵ لکه یا بلوک می‌شود، این مقدار از بافت فرسوده ۱٠.۴۹ درصد از کل بافت فرسوده را تشکیل می‌دهد و رتبه سوم را در میان مناطق دارد البته با اقدامات خوبی که انجام شده ۲٠ درصد از این بافت‌ها اصلاح و بهینه شده است.

وی پیرامون بودجه‌ریزی سال ۱۴٠۱ شهرداری منطقه ۸افزود: منطقه ۸ در سال جاری ۴۳۵ میلیارد تومان بودجه داشته که نسبت به سال قبل ۵۳ درصد رشد داشته است که ۷۳ درصد از این بودجه سهم مباحث عمرانی و مابقی سهم مباحث جاری است.

اصفهان -بهمن راعی

کدخبر: 808070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟