اجرای برنامه های مراکز افق در بقاع متبرکه کشور

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل افزود: این طرح بیش از یک دهه با همکاری مربیان و مبلغان جهت پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و ایجاد فضای معنوی و آموزشی در جوار آستان مقدس امامزادگان اجرا شده است و یکی از مقدمات برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه است.

وی حفظ آیات قرآن به‌صورت ترتیبی و موضوعی را یکی از محتواهای آموزشی طرح نشاط معنوی عنوان کرد و افزود: محتوای آموزشی مُبلغان در سه جلد ویژه طرح نشاط معنوی تهیه و در اختیارشان قرار گرفته است.

ش

صی

ضص

عادل اظهار داشت: طرح نشاط معنوی به مدت ۴۵ روز اوقات فراغت تابستانی که حدود ۵۰۰ نفر از مبلغین از قم اعزام شده اند و در حال برگزاری کلاس های طرح نشاط معنوی هستند که محتوای این کلاس ها، آموزشی، قرآنی، بیان احکام و مباحث معرفتی و فرهنگی است.

وی با اشاره به دهه ولایت و امامت تصریح کرد: در این ایام ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی» در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار شد.

عادل از استقرار هیات های مذهبی در امامزادگان شاخص و بقاع متبرکه استان ها خبر داد و تاکید کرد: این طرح موجب جذب جوانان و اجرای برنامه های مناسبتی در ایام جشن و شهادت و عزاداری ها به طور با شکوهی می شود.

وی از اجرای برنامه قرار دوازدهم همزمان با دوازدهم هر ماه شمسی در بقاع متبرکه خبرداد  و گفت: در این طرح، شبکه خیرین می‌توانند کمک‌های خود را در دوازدهم هر ماه به دست نیازمندان برسانند.

عادل با بیان اینکه ۳۱۳ موکب از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در اربعین امسال به زائرین خدمات ارائه خواهند داد، افزود: از این تعداد ۷۰ درصد در مرزها و داخل ایران و ۳۰ درصد در کربلا و نجف، کاظمین و سامرا مستقر خواهند شد و استان قزوین نیز یکی از استان های فعال در این ایام است.

 

 

کدخبر: 805020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟