استقبال از مسابقات قرآنی در آفریقا و آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مجیدی مهر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در اداره اوقاف قزوین اظهار داشت: چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در قالب رشته های مختلف در استانها برگزار می شود و همواره در مدت 9 ماه سال این رقابتها برپاست. 

وی اضافه کرد: امسال مسابقات در رشته های مختلف بین استانها توزیع شده که رقابتهای مقدماتی در آبان ماه در کرمانشاه، بخش معارف در آذرماه در استان قم، بخش نغمات دینی شامل اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی در آذرماه در قزوین، برگزار خواهد شد.

مجیدی یادآورشد: در بخش بین المللی مسابقات قرائت، ترتیل، حفظ در دوره مقدماتی در استان خراسان رضوی و در مرحله نهایی در استان تهران برگزار می شود.

دبیر عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم تصریح کرد: ثبت نام مرحله شهرستانی چهل و پنجمین مسابقات قرآنی کشور برای افراد بالای 18 سال از21 اردیبهشت در استان آغاز شده و تا 25 خرداد ادامه دارد.

مجیدی افزود: زمان ثبت نام مرحله شهرستانی تا 25 خرداد ادامه دارد و علاقمندان می توانند برای شرکت به سایت مسابقات قرآن کریم به نشانی http://www.quraniran.ir مراجعه کنند.

وی افزود: مسابقات شهرستانی از اول تیرماه برگزار می شود و نفرات برگزیده در مرحله نهایی استانی و سپس کشوری به رقابت می پردازند.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه گفت: در سال 94 قاریان و نمایندگان 84 کشور جهان در مسابقات بین المللی قرآن شرکت کردند و امسال امیدواریم این تعداد به 90 کشور افزایش یابد که این کار قدرت دیپلماسی ایران در سلم و حلم و معنویت را نشان می دهد.

وی اظهارداشت: امسال دو رشته جدید شامل « نهج البلاغه» و« صحیفه سجادیه» به مسابقات اضافه شده و یک رشته نیز به نام «مدیحه سرایی بانوان» به صورت بازگشت در رقابتها اجرا می شود.

مجیدی مهر اظهارداشت: در جهان تعداد 27 کشور اقدام به برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم می کنند که معتبرترین رقابتها در ایران برگزار می شود و نمایندگان جمهوری اسلامی در طول چهار دهه توانسته اند 400 رتبه ممتاز بین المللی را کسب کنند.

وی گفت: مسابقات کشوری قرآن کریم به صورت زنده از شبکه های رادیویی و تلویزیونی کشور پخش می شود و با حضور مستندسازان نیز برای ثبت این رویداد اقدام خواهد شد.

مجیدی مهر از رسانه ها خواست در اطلاع رسانی در زمان برگزاری مسابقات و نیز فرهنگ سازی در ترویج فرهنگ قرآنی اقدام لازم را صورت دهند تا شاهد گرایش و استقبال گروه های مختلف برای حضور در این رقابتها و انس با قرآن کریم باشیم.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: داوران ممتاز قرآنی برای برگزاری مسابقات نغمات دینی به استان قزوین عزیمت می کنند و در این رقابتها همه متون قبل از مسابقه رویت و تایید خواهد شد تا متون فاخری از نظر محتوایی در این رویداد ارائه شود.

 

 

 

 

کدخبر: 784265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟