عملکرد ضعیف ورزش و جوانان صدای اهالی ورزش را درآورد/ سجادی صدای ورزشکاران مشهد را نشنید

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، در پی سفر حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به مشهد برای شرکت در آیین تجلیل از قهرمانان پارالمپیکی سئول تا توکیو، جامعه و رزش و جوانان خراسان رضوی در اعتراض به وضعیت نابسامان ورزش استان و عملکرد ضعیف سرپرست فعلی ورزش و جوانان استان، در فرودگاه مشهد مقدس تجمع کردند .

در این تجمع که با حضور افراد سر‌شناس ورزش، پیشکسوتان، ورزشکاران و نماینده سازمان های مردم نهاد و جوانان به چشم برگزار شد، حدود ۳۰۰ نفر با در دست داشتن بنری، اعتراض خود را نسبت به وضعیت نامناسب ورزش و جوانان خراسان رضوی نشان دادند .

نکته جالب توجه این تجمع، این بود که به محض ورود هواپیمای حامل وزیر ورزش و جوانان به مشهد، وی توسط مدیران فعلی این وزارتخانه در خراسان رضوی از قسمت بار فرودگاه خارج شد و به این ترتیب صدای اهالی ورزش خراسان به گوش وزیر نرسید.

شنیده شده عملکرد ضعیف هاشمی جواهری در سمت سرپرستی ورزش و جوانان استان از جمله استفاده از مشاوران خارج از سازمان و غیر تخصصی و حتی دارای پرونده قضایی، تغییرات و انتصابات کارشناسی نشده در هیات ها و اداره کل و همچنین تبعید نخبگان ورزش به مجموعه های دور افتاده، برگزاری چندین مسابقه مختلط، همچنین عدم توجه به نیاز های جامعه ورزش و جوانان و انتخاب سیاسی وی از جمله مواردی بود که سرشناسان ورزش استان نسبت به آن اعتراض داشتند.

هاشمی جواهری که اکنون در راس مدیریت ورزش استان قرار دارد؛ در اوایل دهه ۹۰ شمسی نیز در این سمت حضور داشت که در آن زمان نیز صدای اعتراض بسیاری از ورزشکاران استان در خصوص عملکرد وی بلند بود. تا جایی که در همان سالها امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با صحه گذاشتن بر عملکرد هاشمی جواهری در راس مدیریت استان خراسان رضوی تاکید کرد که وزیر ورزش هم بر عملکرد ضعیف وی اقرار می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای که با یکی از رسانه ها داشته، با تاکید بر اینکه شخصا چند بار در خصوص مدیریت ضعیف ورزش استان خراسان رضوی به وزیر ورزش تذکر داده گفت‌: خود وزیر ورزش هم به عملکرد ضعیف هاشمی جواهری به عنوان مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی اقرار می‌کند اما وی تاکید دارد که با توجه به نزدیکی به پایان عمر دولت دهم تغییر مدیریتی، زیاد نفعی به حال ورزش این استان نخواهد داشت و بهتر است تا پایان عمر دولت با وی مدارا کنیم‌.‌

جمعی از اهالی ورزش خراسان نیز در اعتراض به عملکرد آن زمان هاشمی جواهری بیانیه ای را صادر کردند که در آن آمده بود: چرا باید کسی که در راس ورزش استان است روزهای یکشنبه و پنج شنبه آن هم در ساعات اداری قید حضور در اداراه کل و پاسخگویی به مراجعین را زده باشد و در دانشگاه به تدریس بپردازد؟ چرا باید خواهر زاده وی که رفتار و پیشینه اش بر همه عیان است در خصوص مسایل مهم و کلان ورزش استان اظهار نظر و تصمیم گیری نماید در حالیکه بسیاری از بزرگان و پیشکسوتان ورزش استان آن مسایل را به صلاح نمی دانند؟ چرا باید مدیرکل یک اداره به جای انجام مسئولیت خطیری که بر دوش گرفته در مطب خود به ماساژ مشتریان خود بپردازد و از توجه به مشکلات ورزش استان چشم پوشی نماید؟

کدخبر: 804648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟