بازداشت کارمند رشوه بگیردر ثبت اسناد و املاک گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: گزارش تخلف  این  کارمند ثبت اسناد و املاک استان، مبنی بر دریافت رشوه به سامانه پیامکی دیده بان حفاظت و اطلاعات دادگستری از سوی یکی از شهروندان ارسال شده بود.

حیدر آسیابی افزود:  این کارمند متخلف، پاسخگویی به درخواست قانونی یک شهروند را به تاخیر می انداخت و برای انجام زودتر  کار او ، درخواست  50 میلیون تومان رشوه کرده بود  که با گزارش مردم  و پیگیری حفاظت و اطلاعات دادگستری، شناسایی و دستگیر شد .

وی ادامه داد: علاوه بر این کارمند،  یک کارشناس  که در پرونده های اجراییه ثبت ، نظریه کارشناسی می داد و به عنوان کارچاق کن و رابط این کارمند متخلف فعالیت می کرد نیز دستگیر شد .

این مقام ارشد قضایی گلستان گفت:  پرونده این کارمند به اتهام دریافت رشوه در حال رسیدگیست و پروانه فعالیت کارشناس متخلف هم لغو شد .

هفته گذشته، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان  از راه اندازی سامانه پیامکی سوت زنی به منظور مشارکت مردم در مبارزه با فساد خبر داد و از مردم خواسته بود:  سوء جریان های مالی و فساد اداری  و کارچاق کنی در  دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه شامل اداره های بازرسی، اداره ثبت اسناد و املاک، پزشکی قانونی و  اداره کل زندان ها  و همچنین وکلا و کارشناسان را به شماره ۰۹۱۱۱۷۵۸۳۶۷ پیامک کنند.

 

کدخبر: 802875 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟