جولان سگ‌های ولگرد معضلی برای تبریز

به گزارش خبرنگار رکنا از تبریز، جولان سگ‌های بی پناه در اکثر شهرها معضلی است که کلانشهر تبریز نیز از آن مصون نمانده است. سال‌های متمادی است که پرسه زنی و بالارفتن جمعیت سگ‌های ولگرد در سطح شهر، علاوه بر هراس شهروندان، به یکی از دغدغه‌های اصلی آنان نیز تبدیل شده است.

چند سالی می‌شود که سگ‌های بی پناه به شهرها کوچ کرده‌اند و در این میان، مردم خواستار جمع آوری اصولی سگ‌های ولگرد هستند تا با ایجاد مراکز نگهداری از سگ‌های بی پناه، مردم نیز از گزند سگ‌ها در امان بمانند.

مدتی است که سگ‌های بی پناه در مناطق مختلف تبریز پرسه می‌زنند و گاهی حوادث دلخراشی را نیز به وجود آورده‌اند و با وجود وعده‌های جمع آوری، هنوز هم سگ‌های ولگرد و گرسنه به امید یافتن غذا در خیابان‌ها پرسه می‌زنند.

بسیاری از شهروندان از صدای سگ‌های ولگرد گله مند هستند و خواستار رسیدگی و جمع آوری اصولی سگ‌های ولگرد در تبریز هستند.

 عقیم سازی و احداث یک مرکز نگهداری برای سگ‌های بی پناه، اقدامی است که توسط شهرداری کلانشهر تبریز انجام گرفته است؛ در این میان فعالان محیط زیست، عقیم سازی سگ‌های بی پناه را در کنترل جمعیت آنان غیر مؤثر می‌دانند چرا که آنها معتقد هستند سرعت عقیم سازی کمتر از سرعت زاد و ولد است اما شاید احداث فضایی برای نگهداری سگ‌های بی پناه، شرایط بهتری را در سطح شهر به وجود آورد.

نویسنده-علی علیپور

کدخبر: 802821 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟