آمادگی ۳۵ گروه دامپزشکی اردبیل برای نظارت بر ذبح دام
به گزارش  خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ تکلوی گفت: ۱۳ تیم ثابت و ۲۲ تیم سیار دامپزشکی متشکل از ۷۱ بازرس بهداشتی گوشت به حال آماده‌باش درآمده است و ۹ روحانی  ناظر ذبح شرعی نیز در کنار این ناظران بهداشتی بر ذبح دام‌ها نظارت خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل افزود: این تیم‌های ناظر در میادین اصلی تمامی شهرستان‌های استان اردبیل مستقر هستند و شهروندان می‌توانند به منظور اطمینان از سلامت دام قربانی، گوشت و آلایش دامی از خدمات بهداشتی آنها به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: کشتارگاه‌های دام همه شهرستان‌های در روز عید قربان فعال و آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود و با توجه به شیوع بیماری تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو و پیشگیری از دیگر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توصیه اکید ذبح دام‌های قربانی در کشتارگاه‌ها و زیر نظارت بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل همچنین گفت: در صورت ذبح دام قربانی در منزل باید ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی و مشاوره با بازرسان بهداشتی دامپزشکی برای اطمینان از سالم بودن دام قربانی اقدام کنند و گوشت مورد نظر را به مدت ۲۴ ساعت و آلایش دامی نظیر جگر و قلوه تا ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.

 

کدخبر: 802227 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟