آغاز سمپاشی جایگاه‌های دام در اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ بهلول تکلوی گفت: به دنبال شیوع بیماری «تب کریمه کنگو» در استان اردبیل، عملیات سمپاشی جایگاه‌های دام و جلوگیری از انتشار کنه در فضا‌های نگهداری دام آغاز شده که انتظار می‌رود با این اقدام جلوی انتشار کنه به عنوان عامل اصلی این بیماری گرفته شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ادامه داد: هموطنان در این ایام از تماس با دام و واحد‌های دامی خودداری کنند و در کنار آن از خرید گوشت و محصولات خام دامی دقت و توجه لازم را داشته باشند تا گوشت سالم با مهر بهداشتی خریداری شده و نسبت به مصرف آن اقدام کنند.

تکلوی اصلی‌ترین علل انتشار بیماری تب کریمه کنگو را تماس افراد با دام و مصرف فرآورده‌های دام غیربهداشتی عنوان و تاکید کرد مردم باید از خرید گوشت از قصابی‌های بین راهی خودداری کرده و به هیچ وجه گوشت تازه را مصرف نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل نزدیکی ایام عید قربان و خرید و فروش دام زنده را یادآور شد گفت: هموطنان قبل از خرید دام باید از وضعیت سالم بودن دام به دور از هرگونه کنه اطمینان حاصل کرده و در هنگام کشتار نیز مراقبت‌های بهداشتی را انجام داده و از سالم بودن دام با تأییدیه دامپزشکی مطمئن شوند.

تکلوی گفت: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در این ایام با سامانه امداد کشتار ۱۵۱۲ در خدمت همشهریان هستند تا حتی در منازل آن‌ها دام قربانی را مورد معاینات بالینی قرار داده و نسبت به سلامت و کشتار بهداشتی آن مجوز‌های لازم را صادر کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل تکلوی در ادامه می‌گوید: اهالی استان در خرید دام عید قربان دقت لازم را داشته باشند و با اولویت کشتار را در کشتارگاه صنعتی استان انجام داده و به هیچ وجه کشتار را در منازل انجام ندهند.

سامانه ۱۵۱۲ برای کنترل بیماری‌ها در اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: اهالی استان کشتار دام خود را حتی در ایام عید قربان بهتر است در کشتارگاه‌های صنعتی انجام داده و از ذبح در منزل خودداری کنند.

 

کدخبر: 798916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟