جشنواره بین المللی فرهنگ ملل دانشگاهها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور درقزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، جشنواره بین المللی فرهنگ ملل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور روز پنجشنبه با حضور سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و همچنین مقامات کشوری و استانی در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین، داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویی، دکتر غفوری فرد از روسای اسبق دانشگاه بین الملل، سردار آتانی فرمانده سپاه استان روسای دانشگاهها و مدیران دستگاههای اجرایی نیز حضور داشتند.

در این جشنواره که تا بیستم تیرماه برپاست مسابقات فرهنگی شامل عکاسی، نقاشی ،کاریکاتور و فیلم همچنین متون ادبی شامل داستان کوتاه، شعر، انشا نویسی، خاطره نویسی  و در بخش صنایع دستی شامل البسه بومی و صنایع دستی، غذای محلی غذاهای سنتی و محصولات کشاورزی و بخش فرهنگ و تاریخ با معرفی بناهای تاریخی نماها و فرهنگها پیش بینی شده است. 

در این مراسم سید علی قاسم زاده عضو هئیت علمی و  رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی اظهارداشت:  جشنواره فرهنگ ملل یک فرصت مناسب برای گفتگوی سفیران ملل است و می توانیم پیام فرهنگی خود را منتقل کنیم.

وی افزود: این جشنواره فرصتی برای گفتگوی فرهنگی و انتقال پیام صلح و دوستی ایران اسلامی به جهانیان است و از شما سفیران فرهنگی انتظار داریم دستاوردهای این جشنواره را به ملل خود منتقل کنید.

قاسم زاده تصریح کرد: در این جشنواره برنامه های متنوع فرهنگی و مسابقاتی پیش بینی شده و امیدواریم به اهداف تعیین شده برسیم

 

 

 

کدخبر: 801906 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟