دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) باید به یک قطب علمی و فرهنگی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، محمد قاسمی در دیدار با دکتر سیدعلی قاسم زاده، رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که در محل این دانشگاه انجام شد، گفت: دانشگاه بین المللی امام (ره) هر چند به لحاظ موقعیت مکانی در استان قزوین قرار گرفته، اما جایگاه ویژه بین المللی دارد و البته در سالیان گذشته آنطور که شایسته آن بوده به این موقعیت و جایگاه توجه نشده و خواسته یا ناخواسته مورد غفلت قرار گرفته و حتی استان نیز از ظرفیت های این دانشگاه آگاهی نداشته و بهرمند نشده و همین مسائل باعث شده که این دانشگاه به جایگاه واقعی خود دست نیابد.

وی افزود: دانشگاه بین المللی امام (ره) این ظرفیت را دارد که به یک قطب علمی و فرهنگی تبدیل شود و در این دولت مردمی این فرصت فراهم است، تا این دانشگاه به جایگاه واقعی خود دست یابد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: طی سال های گذشته گاهاً شاهد برخی جریانات سیاسی در داخل دانشگاه بودیم، که این موضوع اهداف اصلی دانشگاه را به حاشیه برد و روند رو به رشد و تعالی دانشگاه را با کندی مواجه کرد و گاهاً باعث تغییر نگاه ها نسبت به این دانشگاه شد که باید همگان تلاش کنند تا این نگاه ها اصلاح شود.

دادستان مرکز استان ادامه داد: همه باید تلاش کنیم که دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، در شان نام و جایگاه والای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی بدرخشد و باید همه دستگاه ها و نهادها به سهم خود در این خصوص تلاش کنند و قطعاً از حمایت های قضایی نیز برخوردار خواهند بود تا استان و کشور از این ظرفیت بالای علمی و فرهنگی بهره لازم را ببرد.

قاسمی با بیان اینکه باید ظرفیت های دانشگاه برای همگان تبیین شود، اظهار داشت: باید به گونه‌ای اطلاع رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و فاصله بین دانشگاه، مردم و مسئولان اجرایی و قضایی کاهش یابد، زیرا در غیر اینصورت دشمن از این خلاء برای رسیدن به اهداف شوم خود، سوء استفاده خواهد کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: طی سال های اخیر دستگاه قضایی استان همواره از منافع دانشگاه که همان صیانت از بیت المال بوده، حمایت کرده است و ضروری است، دانشگاه هم در این راستا حرکت جدی داشته باشد.

محمد قاسمی اذعان داشت: رویکرد جدید دستگاه قضایی مردم‌ محوری و ارتباط موثر با اقشار مختلف جامعه و خصوصا نخبگان است و قطعاً قشر تحصیل کرده و دانشجو در این رویکرد جایگاه ویژه ای دارند و هرچقدر ارتباط با دانشجویان بیشتر باشد، بی تردید دستگاه قضایی نیز در رسیدن به اهداف خود که همان پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و احیاء حقوق عامه است، موفق تر عمل خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در کشور و جهان جایگاه ویژه ای دارد و شرایط باید به گونه ای فراهم شود که نظام اسلامی و کشورهای مسلمان از این ظرفیت بالا بهره مند شوند، نه اینکه این فرصت به تهدید تبدیل شود و مورد سوء استفاده دشمنان قسم خورده نظام قرار گیرد و به آسیب تبدیل شود و در این رهگذر، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در آگاه‌سازی نسل جوان و جهاد تبین بسیار مفید و مورد حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان است.

 

کدخبر: 788707 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟