استان قزوین امروز آماده برگزاری یک رویداد بزرگ بین المللی است

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، حمد مولوی در جمع خبرنگاران رسانه ها در سالن جلسات بوستان دانشگاه برگزار شد، افزود: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل هر ساله توسط یکی از دانشگاه های کشور که مجوز پذیرش دانشجویان خارجی را دارند برگزار می شود و امسال دانشگاه بین المللی قزوین از ۱۸ تا ۲۱ تیرماه  میزبان این جشنواره خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۹۰ دانشگاه در سراسر کشور‌ مجوز پذیرش دانشجوی خارجی دارند، افزود: ضمن دعوت از تمامی دانشجویان خارجی این دانشگاه ها برای حضور در این جشنواره از  ۸۰ مسئول کشوری و استانی و بیش از ۴۰ سفیر و ۴۰ رایزن فرهنگی برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

مولوی بیان کرد: ترویج پیام دوستی، مودت و همدلی بین دانشجویان فرهنگ های مختلف و دانشجویان ایرانی، ایجاد روحیه نشاط در دانش جویان غیر ایرانی در بستر فضای فرهنگی کشور، تعریف فضای دانشگاه ها به عنوان فضایی شاد، با تحرک و پویا و جذاب سازی دانشگاه های ایران برای دانشجویان غیر ایرانی به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل بخشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اظهار داشت: ما در واقع برای این که بتوانیم به این اهداف برسیم یک سری سیاست هایی تعریف کردیم که ضرورت در نظر گرفتن منافع ملی و تاثیر گذاری بر دانشجویان غیر ایرانی، انتخاب نمادها و شیوه های سازگار با فرهنگ ایرانی و اسلامی ، ایجاد فضای دوستانه و دانش محور جهت قرابت بیشتر دانشجویان به یکدیگراز جمله این اهداف است.

مولوی گفت: ضرورت محوری بودن نقش دانشجویان در مدیریت جشنواره، ضرورت نقش آفرینی دانشگاه ها و مسئولین مربوطه به عنوان تسهیل کنندگان و مشوقان جشنواره ، ضرورت ایجاد همکاری های بین المللی در حوزه فرهنگی و ایجاد بستر فرهنگی به عنوان متن اصلی جشنواره جهت شکل گیری تعاملات سازنده دانشجویان از مهم ترین سیاست های برگزاری جشنواره بین المللی فرهگن ملل در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استان قزوین است.

معاون بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیان کرد: در حال حاضر بیش از 30 غرفه در بستر این جشنواره در نظر گرفته شده است که هر ملیت دارای یک غرفه است که مدیریت این غرفه ها با دانشجویان است که زیرساخت ها و بسترهای مناسب برای ارائه محتوای مناسب برای معرفی و ارائه نمادهای فرهنگی این ملل در اختیار این دانشجویان قرار گرفته است.

 مولوی خاطرنشان کرد: همچنین توصیه شده دانشجویان ملل مختلف در غرفه های ایجاد شده به معرفی فرهنگ و تمدن ملیت خود بپردازند و از این رو نمادهایی نظیر لباس ها، شخصیت های برجسته و اساطیری، غذاهای بومی، صنایع دستی در این غرفه ها به صورت نمایش و فروش در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

سرپرست جشنواره  بین المللی فرهنگ ملل در قزوین افزود: برخی دیگر از غرفه ها اختصاص داده شده به متولیان برگزاری جشنواره که در این غرفه ها زیرساخت ها و توانمندی های ایران در حوزه های مختلف به صورت نمایشگاهی به ارائه و نمایش پیشرفت های فناورانه کشور در کنار فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی خواهند پرداخت.

 مولوی فزود: کنار هم قرار گرفتن دستگاه های خدماتی، صنعتی، فرهنگی و ایجاد تعاملی مناسب برای برگزاری این رویداد توانسته است عزمی جدی برای دست یابی به اهداف برگزاری این رویداد فراهم کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آمادگی حضور و مشارکت 3 هزار دانشجوی غیر ایرانی در این جشنواره تدارک دیده شده است، و دانشجویان از بیش از 90 دانشگاه  بین المللی از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره دعوت به عمل آمده است.

 

کدخبر: 800168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟