کاهش ۲.۶ درصدی آمار ولادت در استان نسبت به سال گذشته

به گزارش رکنا در استان همدان، اسد حسن زاده زورمند اظهار داشت: پنج هزار و ۵۶۰ نوزاد طی سه ماهه نخست امسال در استان همدان متولد شده اند که این رقم نشاندهنده میانگین تولد ۶۰ نوزاد در هر شبانه روز است.

وی افزود: ۹۸ مورد از وقایع ولادت ثبت شده استان همدان در این مدت با ۱.۸ درصد از مجموع آمار، ۲ قلو هستند ضمن اینکه در سه ماه نخست امسال سه مورد تواد سه قلو نیز در این استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان گفت: در این مدت نام های «امیر علی، امیر حسین، آریا، علی و حسین» در گروه پسران و «رستا، زهرا، فاطمه، ماهلین و آوا» در گروه دختران بیشترین فراوانی ثبت اسم در استان را به خود اختصاص دادند.

حسن زاده زورمند اظهار داشت: همچنین آمار وفات استان همدان در سال جاری(سه ماه نخست) ۲ هزار و ۶۹۸ مورد معادل ۲۹ نفر در هر شبانه روز ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه ثبت سه هزار و ۸۴۶ مورد واقعه ازدواج و یک هزار مورد واقعه طلاق نیز از دیگر آمارهای این اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری است، افزود: این آمارها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشاندهنده کاهش ۱.۱ درصدی واقعه ازدواج و افزایش ۱۶.۱ درصدی واقعه طلاق در استان همدان است.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان همدان، یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۸۴ درخواست صدور کارت ملی هوشمند معادل ۹۶.۸ درصد جمعیت استان دریافت شده که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار کارت صادر و تحویل متقاضیان شده است.

 

کدخبر: 800650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟