روغن و شکر به میزان مورد نیاز در فروشگاه‌های استان همدان عرضه می‌شود

به گزارش رکنا به نقل از  روابط عمومی جهاد کشاورزی استان همدان، حسین فضلی با اشاره به عدم ضرورت هرگونه احتکار خانگی توسط شهروندان به واسطه انتشار برخی مطالب غیر واقعی اظهار داشت: ۱۱ هزار تن شکر طی سه ماه گذشته در سطح استان توزیع شده است و این فرایند توزیع همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کارخانجات قند دوباره فعال شده‌اند و در حال دریافت چغندر و تولید شکر هستند افزود: در حال حاضر کارخانجات در حال بسته بندی شکر بوده و به طور مرتب حواله برای عرضه محصول در بازار صادر می‌شود.

فضلی در ادامه با اشاره به توزیع روغن در استان نیز گفت: از یکماه پیش با شرکت تولید روغن در نهاوند به عنوان شرکت داخل استانی هماهنگی لازم انجام شده است که از این طریق بخش عمده‌ای از روغن مورد نیاز تامین شود.

وی میزان این روغن را هزار و ۲۰۰ تن برشمرد و ادامه داد: تاکنون از این میزان ۸۰۰ تن در بازار توزیع شده و مابقی هم در حال توزیع است.

فضلی خاطرنشان کرد: از طرفی تخصیص جدیدی در چند روز پیش از طرف وزارتخانه و به صورت متمرکز به میزان هزار و ۷۰۰ تن مربوط به کارخانجات سراسر کشور شامل ۱۰ کارخانه ابلاغ شده که با شرکت‌های پخش کننده این کارخانه‌ها نیز هماهنگی لازم انجام گرفته که این سهمیه متمرکز را دریافت و وارد شبکه توزیع کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عوامل شرکت‌های پخش کننده، روغن را از کارخانجات دریافت و در حال تزریق به بازار استان هستند گفت: طی بازدید از سطح فروشگاه ها وضعیت تقاضا برای روغن بهتر شده و شکر نیز در بازار موجود است.

فضلی در ادامه با اشاره به شناسایی و کشف چندین انبار احتکار اقلام اساسی در سطح استان تصریح کرد: پرونده موارد تخلف برای رسیدگی به مراجع معرفی شده و اقلام احتکار شده در حال توزیع به بازار است.

 

کدخبر: 778737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟