آب ۵۰۰ روستای استان اردبیل با تانکر تامین می‌شود

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه این استان جزو استان‌های پرتنش آبی است، گفت: بسیاری از روستا‌های این استان دچار کمبود آب هستند و هم اکنون ۵۰۰ روستا در استان از طریق تانکر سیار آبرسانی می‌شود.

میرکمال‌الدین میر جعفریان افزود: عملیات آبرسانی به ۴۵۴ روستای استان اردبیل از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی در اولویت قرار گرفته که هم‌اکنون لوله‌کشی و آبرسانی به ۱۰۰ روستا آغاز شده است.

وی اظهار کرد: برای آبرسانی به بقیه روستا‌ها هم اقدامات لازم برای تامین اعتبار انجام شده که در صورت تخصیص به موقع آن، آبرسانی به این روستا‌ها هم آغاز می‌شود.

میرجعفریان ادامه داد: در حوزه آبرسانی منابع بدون محدودیت برای جذب در استان‌ها آماده شده تا هر استانی که کار اجرایی بیشتری انجام دهد، بتواند به تناسب کار منابع را نیز جذب کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: این استان در زمره استان‌های پرتنش آبی است که برای جلوگیری از عواقب آن اجرای برنامه مصرف بهینه آب، کاهش هدررفت و تامین آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان در دستور کار است.

میرجعفریان افزود: برای تامین آب روستا‌های این استان احداث مجتمع‌های آبرسانی جدید، مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز و اصلاح شبکه‌های آبرسانی در اولویت قرار گرفته که امید است با تامین اعتبارات لازم بتوان آب روستا‌های استان را تامین کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان اردبیل با کمبود آب آشامیدنی مواجه است، افزود: جبران کسری آب مرکز استان به عنوان اولویت اصلی باید در قالب یک برنامه میان مدت به انجام برسد.

 

کدخبر: 800531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟