گازرسانی به ۱۲۰ روستای استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه سفر به استان اردبیل گفت: در حال حاضر گازرسانی به ۶۰ روستا انجام یافته و مجوز گازرسانی به ۶۰ روستا نیز صادر شده که امسال آغاز می‌شود که انتظار می‌رود تا نیمه نخست سال آینده شاهد بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای باشیم که تمهیدات و هماهنگی‌های لازم در این زمینه به عمل آمده و امید می‌رود شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

مجید چگینی گفت: بهره‌مندی از نعمت گاز تا پایان سال آینده در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور استان اردبیل جزو نخستین استان‌های کشور خواهد بود که به استان سبز نامگذاری می‌شود.

وی می‌گوید: ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان بالاتر از میانگین کشور است و انتظار می‌رود گازرسانی به ۱۲۰ روستا مجموع ضریب نفوذ گازرسانی در روستا‌ها را به ۹۹ درصد برساند و با تلاش‌های انجام یافته بتوانیم روستا‌های سردسیر استان را از نعمت گاز بهره‌مند کنیم.

چگینی همچنین گفت: اجرای خط جدید انتقال گاز به استان آغاز شده که با اجرای این عملیات خط لوله ۴۲ اینچ گاز به گرمی و گلخانه‌های شمال استان انتقال می‌یابد که به همین منظور ۷۳ کیلومتر مسیر گازرسانی در طول ۱۸ ماه اجرایی می‌شود و درصدد هستیم با اقدامات به عمل آمده مشکلات واحد‌های تولید محصولات گلخانه‌ای را از بابت تامین گاز برطرف کنیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز می‌گوید: اجرای خط انتقال از زنجان و آذربایجان شرقی نیز بررسی می‌شود تا برای تامین خوراک پتروشیمی و نیز پروژه‌های مربوطه استفاده شود و بتوانیم طرح انتقال به استان اردبیل را انجام دهیم.

 

کدخبر: 791274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟