آبرسانی سیار به 175 روستای استان
به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، نشست مجمع نمایندگان استان قزوین با مدیران صنعت آب و برق  در شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.
داراب بیرنوندی در این نشست اظهارداشت: در سال گذشته بیش از 139 کیلومتر شبکه آب و فاضلاب، توسعه شبکه توزیع، اصلاح و بازسازی اجرا کردیم و با حفر 20 حلقه چاه برای آب شرب نیازهای شهروندان تامین شد.

 

وی اضافه کرد: در سال گذشته بجز طرح های بسیج سازندگی توانستیم 240 طرح عمرانی آبفا را اجرا کنیم که 216 طرح در روستاها بود.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: برای اجرای این طرح ها 350 میلیارد تومان هزینه کردیم که 70 درصد آن تخصیص یافت و 200 میلیارد تومان آن از محل اعتبارات طرح های ملی تامین شد.

بیرنوندی تصریح کرد: در حوزه تصفیه خانه ها بیشتر از ظرفیت اسمی کار شد و برای رفع بحران کم آبی نیز ضمن حفر 10 حلقه چاه بیش از 29 کیلومتر خط انتقال را نیز اجرا کردیم. 

این مسئول بیان کرد: برای گذر از بحران کم آبی در روستاهای استان 15 حلقه چاه حفر و 3300 مترمکعب مخزن احداث شد و در کنار آن بهسازی 14 حلقه جاه نیز به پایان رسید

وی در ادامه گفت: برای اجرای طرح های فاضلاب در استان به 3500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا 1933 کیلومتر شبکه را اجرا کنیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین تصریح کرد: در صورت اجرای طرح های فاضلاب در استان می توانیم 60 میلیون مترمکعب پساب را در اختیار صنایع قرار دهیم و صرفه جویی مناسبی در این شرایط محقق می شود.

 

 

کدخبر: 791879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟